کد خبر: ۹۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:
ایلام-رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۴۰ فقره تسهیلات حمایتی به متقاضیان بخش باغبانی استان ایلام پرداخت شده است.

۴۰ فقره تسهیلات حمایتی به باغداران استان ایلام پرداخت شد

آذرنوش عموزاده در گفتگو با  آرانیوز با اشاره به برنامه توسعه گلخانه‌ها و گیاهان دارویی جدید در سال جاری، اظهار کرد: تاکنون ۴۰ فقره تسهیلات حمایتی به متقاضیان احداث گلخانه‌های مدرن و کشت گیاهان دارویی، ادویه‌ای و عطری استان ایلام پرداخت شده است.

وی افزود: بر اساس روش اجرایی و نوع کشت ۱۶ فقره تسهیلات کشت گیاهان دارویی، ادویه‌ای و عطری، ۱۶ فقره تسهیلات توسعه گلخانه‌های مدرن و ۸ مورد تسهیلات برای باغات انگور پرداخت شده است.

وی با اشاره به مزیت نسبی گلخانه‌های مدرن از جمله سودآوری بالا و کاهش مصرف آب و اشتغال زایی مناسب گفت: در راستای توسعه‌ی بخش باغبانی استان کارشناسان و متخصصان این سازمان با مشاوره و راهنمایی‌های فنی و رایگان به متقاضیان این بخش در زمینه‌های مختلف خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

عموزاده با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی تاکنون علاوه بر توسعه باغات و گیاهان دارویی آبی، به منظور استفاده بهینه از منابع آب و خاک در راستای گسترش باغات با ارقام سازگار و گیاهان دارویی دیم انجام داده است، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی شیبدار استان به کشت انواع درختان میوه سازگار دیم، گیاهان دارویی، ادویه‌ای، عطری، گل محمدی، نرگس اختصاص داده و علاوه بر تولید محصول باغی از این اراضی، به اشتغال زایی روستایی، جلوگیری از فرسایش خاک در اراضی کم بازده زراعی و… کم شایانی به جامعه‌ی هدف کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: در راستای فرهنگ‌سازی کاشت درخت‌های مثمر و بومی ۲۶ هزار اصله نهال یارانه دار درختان میوه شامل نهال انگور، بادام، پسته، مرکبات، پکان و…و همچنین ۲ هزار نهال بومی از محل اعتبارات استانی در اختیار متقاضیان کمتر برخوردار قرار داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته و نیز سال جاری به منظور جلوگیری از قطع درختان گردوی نامرغوب و غیرتجاری توسط باغداران، در سطح پنج شهرستان ایلام، ایوان، ملکشاهی، سیروان و چرداول با استفاده از روش جدید سرشاخه کاری با رقم تجاری گردوی «چندلر» با اعتبار این سازمان، نسبت به اصلاح باغات گردوی متقاضیان اقدام لازم صورت گرفته است، افزود: این اقدام با استقبال بی نظیر گردوکاران مواجه ودر نظر داریم در صورت اختصاص اعتبار در سال آینده نیز این روند را ادامه دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار