کد خبر: ۹۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
معاون اموراجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با بیان این که تلاش ما در زمینه اقتصاد مقاومتی بی نظیر بوده، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.

خراسان رضوی موفق به کسب رتبه اول در حوزه اقتصاد مقاومتی شد

به گزارش آرانيوز از خراسان، امیر مرتضوی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: در سال ۱۴۰۰ استان خراسان رضوی با اختلاف فاحش نسبت به سایر استانها در حوزه اقتصاد مقاومتی موفق به کسب رتبه اول در کشور شده است.
وی ادامه داد: در این حوزه ۱۰ جلسه با ۴۳ مصوبه با موضوع تامین کالاهای اساسی و ارزاق عمومی، وضعیت نانوایی‌ها و توزیع نهاده‌های دامی، برگزار شد.
معاون پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: ۱۷۳ مورد آسیب شناسی در حوزه صنعت و تولید با ارائه راهکارهای استانی و تولیدی، توسط قوه قضاییه انجام شد. در همین ارتباط ۲۵ هیات اندیشه ورز تخصصی در حوزه تولید و صنعت تشکیل شد.
مرتضوی افزود: در سال گذشته ۶۵۲ جلسه برای تولید و صنعت بدون تشکیل پرونده قضایی با ۲ هزار و ۱۱۲ مصوبه برگزار شد و در این رابطه، مشکل ۶۱۰ واحد تولیدی در سطح استان مرتفع شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مصوبات ستادهای تسهیل برای واحدهای تولیدی ضمانت اجرایی ندارد و بانک ها تمکین نمی کنند، افزود: طبق مکاتبه دادستان کل کشور با دادستان های سراسر کشور، اگر جلسه ستاد با ریاست جناب استاندار برگزار شد و مصوبه ای تصویب شد و اجرا نشد، در دادستانی پیگیری می شود اما اگر توسط معاونین استاندار برگزار شود، دادستانی ها اختیاری ندارند.
مرتضوی با اشاره به آسیب شناسی معاونت پیشگیری درباره ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید و تبصره های آن. ادامه داد: وقتی قرار است جلسه ستاد تسهیل کشوری برگزار شود و وزرا در آن جلسه حضور یابند، بدلیل مشغله های وزرا و همچنین فراوانی مصوبات، جلسه ستاد نمی تواند به موقع تشکیل شود و از طرفی اگر قرار باشد تمام مصوبات استانها را بررسی کنند، پس چه زمانی سیاستگذاری و راهبری کنند؟
معاون پیشگیری قوه قضاییه افزود: خراسان رضوی به تنهایی، مصوبات فراوانی دارد که در قالب یک جلسه نمی گنجد و موانعی ایجاد می شود که مصوبات چندان اجرایی و عملیاتی نشود در نتیجه استانداران نیز جلسات را به زیرمجموعه ها واگذار می کنند.
مرتضوی با اشاره به اهمیت مسئله ضمانت اجرا گفت: اگر در کمیسیون حل اختلاف قوه قضاییه ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی، مصوبه ای اجرا نشود. چون در مراکز استان، معاون دادستان عضو کمیسیون است و در شهرستانها نیز، دادستانها دبیر کمیسیون ها هستند، در نتیجه خود دادستانی ها، ضمانت اجرای مصوبات هستند. قضات نیز در همین مدت ۶۸۱ بازدید از پروژه های تولیدی استان داشته اند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار