کد خبر: ۹۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از اختصاص ۶٠ میلیارد ریال برای ۴ طرح بازآفرینی شهری در ارومیه خبرداد.

راه و شهرسازی، ۴ طرح بازآفرینی شهری در ارومیه اجرا می‌کند

به گزارش آرانيوز آذربایجان‌غربی، سیدمحسن حمزه‌لو در بیان اقدامات راهبردی راه و شهرسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری افزود: ۴ طرح بازآفرینی شهری در حال حاضر در راستای ارتقای کیفیت زندگی در مناطق کم برخوردار در سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان ارومیه در حال اجراست که ۶٠ میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: احداث ٢ باب مدرسه ١٢ کلاسه، یک خانه سلامت و یک زمین چمن با بیش از ۶٠ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح‌های در حال اجرا در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان ارومیه است.

حمزه‌لو یادآور شد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد و تسریح در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود و این امر هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.

ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده و ٢٨ پروژه به ارزش ۵١٧ میلیارد ریال در سال گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرا شده که شامل احداث خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است.

گفتنی است استاندار آذربایجان‌غربی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان و تعدادی از معاونان استاندار، مدیران ستادی استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان ارومیه از بخشهای مختلف منطقه محروم و کم برخوردار کوی سالار و لاله در ارومیه بازدید کردند.

بررسی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد فضای تفریحی و فرهنگی برای مردم این منطقه، گفتگو با اقشار مختلف مردم ، دیدار با کسبه این منطقه از برنامه های استاندار آذربایجان‌غربی در این بازدید بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار