کد خبر: ۹۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
گروه استان‌ها - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: با احداث ۴۲ فضای جدید ورزشی تا پایان امسال این میزان ارتقا می‌یابد.
۴۲ فضای جدید ورزشی در آموزش و پرورش استان کردستان افتتاح می‌شود

به گزارش  آرانیوز از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه مرحله استانی مسابقات ورزشی فرهنگیان کردستان که با عنوان «یادواره معلم تربیت بدنی شهید ابراهیم هادی» در اردوگاه سلیمان خاطر این شهر برگزار شد، ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار داشت: خدا را شاکریم که بعد از دو سال شیوع بیماری منحوس کرونا، زمینه‌ای فراهم شده که در قالب این مسابقات در طول هفته در جمع معلمان ورزشکار استان باشیم.

وی توجه به ورزش در آموزش و پرورش را بسیار با اهمیت دانست و از اینکه یکی از برنامه‌های رسمی با مسابقات ورزشی آغاز شده است ابراز خرسندی کرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان برگزاری چنین مسابقاتی را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد، امیدواریم فرهنگیان عزیز و ورزشکار کردستانی بتوانند در مرحله کشوری نیز خوش بدرخشند و نتایج درخشانی کسب کنند.

وی با بیان اینکه ورزش برای یک مسلمان باید وسیله‌ای جهت بالا بردن خلق و خویی نیکو باشد؛ گفت: نیروی بدنی و تقویت جسمی بدون ایمان ارزشی ندارد.

ناظمی‌جلال دانش و آگاهی را از ویژگی‌های مهم برای یک ورزشکار دانست و تاکید کرد: یک ورزشکار باید علاوه بر جسم قوی و توانمند، به بحث دانش و علم  خود هم توجه ویژه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح وزارت در حال انجام بوده که بارقه امیدی در بین جامعه فرهنگیان کشور ایجاد کرده است.

وی توسعه فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای را یکی از اقدامات ارزشمند وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی عنوان کرد و افزود: در اجرای این برنامه، در استان کردستان 42 فضای ورزشی در نظر گرفته شده که شامل 35 چمن مصنوعی و هفت سالن ورزشی است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در مدارس استان پایین‌تر از میانگین کشوری و حدود 20 سانتی‌متر است، گفت: امیدواریم با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون تومان که به صورت یکجا به حساب 42 مدارس واریز شده و با جلب مشارکت خیرین و سایر اعتبارات، میانگین سرانه ورزشی در استان ارتقا پیدا کند. 

وی با بیان اینکه برای هر چمن مصنوعی حدود 150 میلیون تومان و هر سالن ورزشی تیپ دو حدود یک میلیارد تومان اعتبار واریز شده است؛ عنوان کرد: امیدواریم با حمایت خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز و اعتبارات استانی، مبلغ مورد نیاز تامین و تا پایان اسفند ماه امسال این 42 فضای آموزشی به بهره‌برداری برسد.

ناظمی‌جلال برگزاری مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی عنوان کرد و گفت: برای این مسابقات حدود 400 میلیون تومان اعتبار از منابع مختلف تامین شده است. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان رتبه‌بندی و بیمه تکمیلی معلمان را از دیگر اقدامات بسیار مهم و ارزشمند وزارت آموزش و پرورش خواند و یادآور شد: دولت سیزدهم و وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه تحول بنیادین قدم‌های خوبی برداشته است.

 

افشین خوش‌گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان نیز در ادامه اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات ورزشی فرهنگیان با شرکت هزار نفر از معلمان در قالب 89 تیم ورزشی در رشته‌های مختلف 28 خرداد تا چهارم تیرماه در سنندج برگزار می‌شود. 

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد شور و نشاط و شادابی در میان جامعه فرهنگیان پس از دوران کرونا، ایجاد انگیزه و افزایش راندمان کاری و کمک به سلامت جسمانی و روحی روانی فرهنگیان عنوان کرد. 

معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان کردستان با اشاره به تغییر سبک زندگی افراد در جامعه، گفت: زندگی ماشینی و آپارتمان نشینی و کم تحرکی سبب بیماری های غیرواگیر دار در جامعه ما شده است.

وی ارزان‌ترین روش برای از بین بردن بخش عظیمی از این بیماری‌ها را فعالیت ورزشی و ورزش روزانه و استمرار آن در فعالیت‌های روزانه عنوان کرد و گفت: در کنار تغذیه سالم، فعالیت بدنی و ورزش روزانه را باید نهادینه کنیم. 

خوش‌گوار با تاکید بر اینکه ورزش و فعالیت بدنی به عنوان یک فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود؛ خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگ‌ساز که در همه زمینه‌ها الگو است، باید فرهنگ‌سازی ورزش در میان آحاد جامعه را از خودمان شروع کنیم.

وی از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که علی رغم تنگناهای مالی حضوری فعال در این مسابقات داشته‌اند، تقدیر کرد و گفت: تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش را برای برگزاری شایسته مسابقات به کار خواهیم برد.

 

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار