کد خبر: ۹۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان ۱۲۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر رئیس جمهور اضافه شد و اعتبارات این سفر به ۷.۲ میلیارد تومان رسید گفت: تاکنون یک ششم اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان توزیع شده است.
۷.۲ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی رسید

به گزارش  آرانیوز ازبیرجند،به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر روز گذشته در شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان نیز در سال مالی گذشته، 471 میلیارد تومان بوده که با رشد 29 درصدی در سال مالی 1401 به 608 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی پیش‌بینی کرد: اعتبارات عمرانی استان در سال مالی1400 با اختصاص اعتبار از سایر ردیف‌ها و با احتساب اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور به 3 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در شورای برنامه‌ریزی استان سهم اعتبارات شهرستان‌های خراسان جنوبی به صورت درصدی به تصویب اعضا رسیده، اضافه کرد: توزیع اعتبارات در سال جاری براساس روش علمی و تخصصی انجام شده است.

قناعت با تأکید براینکه دستگاه‌های اجرایی از جذب حداکثری اعتبارات ملی وزارتخانه‌ها غافل نشوند، تصریح کرد: در مجموع 80 درصد اعتبارات کشور به صورت ملی و 20 درصد به صورت استانی تخصیص می‌یابد که با توجه به حجم بالای اعتبارات ملی، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری اعتبارات ملی بکارگیرند.

وی با اشاره به اینکه در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان یک هزار و 200 میلیارد تومان به اعتبارات سفر رئیس جمهور اضافه شد و اعتبارات این سفر به 7 میلیارد و 200 میلیون تومان رسید، خاطرنشان کرد: تاکنون یک ششم اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تزریق و بین دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی توزیع شده است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی جزو نخستین استان‌هایی بود که هدف سفر رئیس جمهور قرار گرفت که این موضوع به نفع استان شد و اعتبارات سفر زودتر از سایر استان‌ها به خراسان جنوبی تزریق شده است.

قناعت تصریح کرد:باتوجه به اتمام سال مالی 1400، مسئولان دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات سال مالی جاری بکارگیرند و در خصوص جذب این اعتبارات به صورت هفتگی جلساتی با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شود.

 

وی با تأکید بر اینکه انتظار این است که مسئولان نگاه بخشی نداشته و نگاه استانی در مولد سازی املاک مازاد دولت داشته باشند، اضافه کرد: انتظار ما از مسئولان دستگاه‌های اجرایی این است که منفعت استان را در مولدسازی املاک مازاد دولت از منفعت وزارتخانه‌ها ترجیح دهند تا شاهد توسعه خراسان جنوبی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: نباید در شرایطی که برخی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به مردم از نبود مکان رنج می‌برند، در برخی حوزه‌ها املاک مازاد خاک بخورد،  بنابراین از آنجایی این املاک سرمایه ملی است باید مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

قناعت تأکیدکرد: لازم است کارگروه مولدسازی املاک مازاد دولت فعال‌تر و جدی‌تر از گذشته برگزار شودتا در این کارگروه املاک دولتی مازاد تبدیل وضعیت شده و مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش تسنیم، توزیع اعتبارات به 11 شهرستان خراسان جنوبی براساس درصد، واگذاری ساختمان شماره 2 اداره‌ کل استاندارد استان به عنوان ملک مازاد به شورای هماهنگی مواد مخدر برای راه‌ اندازی مرکز ماده 16، طرح و بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایر، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست و نحوه توزیع اعتبارات جزء 2 بند "ب" تبصره 16 قانون بودجه 1401 از دستورکارهای شورای برنامه‌ریزی استان بود که با رأی حداکثری اعضا به تصویب رسید.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار