کد خبر: ۹۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
گروه استان‌ها - شرایط بازار مرغ در استان چهارمحال و بختیاری با افزایش جوجه‌ریزی‌ها مناسب است و حتی روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن مرغ مازاد وجود دارد که برای تنطیم بازار منجمد می‌شود.
کاهش تقاضای مرغ در استان چهارمحال و بختیاری / روزانه ۳۰ تن مرغ مازاد منجمد می‌شود

به گزارش آرانیوز از شهرکرد، پس از حذف ارز ترجیجی، بازار فروش مرغ کشور خصوصا  در استان چهارمحال و بختیاری تا مدتی دچار نوسان شد، حتی با کاهش تقاضای خرید مرغ، قیمت آن پایین آمد.

کاهش تقاضای خرید مرغ، همچنین باعث شد بسیاری مرغ در این استان مازاد شود، البته نمی‌توان از فروش مرغ و تولید آن صحبت کرد اما از مصائب مرغداران در تامین نهاده‌های مورد نیاز خودشان حرفی به میان نیاورد، مسئله‌ای که همچنان حل نشده است.

سام مردانی در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: روزانه میانگین 90 تن مرغ قابل عرضه در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که در حال حاضر میزان مصرف مرغ در بازار کمتر شده است.

وی با اشاره به کاهش تقاضا در خصوص مصرف مرغ، گفت: میزان نیاز مرغ مصرفی استان 60 تن است که هم اکنون 20 الی 30 تن مرغ مازاد روزانه در استان وجود دارد، این مقدار توسط شرکت پشتیبانی خریداری شده و برای تنظیم بازار منجمد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط خوب جوجه‌ریزی در استان، تصریح کرد: شرایط جوجه ریزی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خوب است، در فروردین ماه سال جاری 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و در اردیبهشت ماه برابر سال قبل جوجه ریزی داشتیم.

 وی افزود: در خرداد ماه سال جاری هم تا کنون یک میلیون و صدهزار قطعه جوجه ریزی شده است، با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت در حال حاضر مشکل خاصی در جوجه ریزی استان نیست و حتی نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم.

 

مردانی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 215 واحد مرغداری در سطح استان با ظرفیت نزدیک 5 میلیون قطعه در هر دوره فعالیت دارند که در زمینه سرمایه در گردش، افزایش قیمت نهاده‌ها و زمان تحویل آن‌ها مشکل دارند، شایان ذکر است با همکاری مرغداران شرایط بازار استان فعلا خوب است‌.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار