کد خبر: ۹۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
مدیرعامل سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم آباد از وجود 400 هکتار فضای سبز در خرم آباد خبر داد.
وجود 400 هکتار فضای سبز در خرم آباد / سرانه فضای سبز شهری بیش از 9 متر است
به گزارش آرانیوز ، احمد بیرانوند در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص میزان فضای سبز و سرانه فضای سبز استاندارد شهری در خرم آباد گفت : در مجموع در خرم آباد ۴۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که ۲۰۰ هکتار آن کمربند سبز و ۲۰۰ هکتار فضای سبز شهری در معابر و پارکها ایجاد شده است .
وی سرانه استاندارد فضای سبز شهری در کشور را ۱۵ متر اعلام نمود و تصریح کرد: سرانه فضای سبز شهری در خرم‌آباد ۹ و هشت دهم متر می‌باشد که حدودا ۶ متر با سرانه استاندارد کشوری فاصله داریم و باید تلاش کنیم سرانه را به نرم کشوری نزدیک نماییم.
 
بیرانوند ادامه داد: با احداث و بهره برداری از طرحهای در دست ساخت شهرداری ، سرانه سبز خرم‌آباد تا ۱۰ متر افزایش می یابد که کافی نیست و شهردار خرم‌آباد در این زمینه توجه و حساسیت خاصی دارد تا فضای سبز مرکز استان توسعه اساسی یابد .
 
مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری خرم آباد با اشاره به برنامه هایش در پارک بام خاطره ها گفت : در حال حاضر از اعتبارات سازمان به مقدار ۴۵۰ متر برای این پارک لوله کشی آب صورت گرفته که بناست در گام بعدی درختان بومی محلی مانند » ارغوان،پسته وحشی،بلوط و بادام کوهی را در این پارک کشت کنیم .
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز ، آن را رد نمود و اظهار داشت: ازپمپاژ آب گلستان که به رودخانه واریز میشد برای دریاچه شاپوری ،بهشت و پارک شریعتی استفاده میشود و از چشمه کنار پارک جلال الحسینی در جنب پل گپ برای تامین آب دریاچه کیو استفاده می گردد و این که گفته میشود شهرداری از آب شرب برای پارکها استفاده می کند این چنین نیست و اکثر پارکهای شهر با آب غیرشرب تغذیه می‌شوند .
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار