کد خبر: ۹۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
گروه استان‌ها- مسئول کانون سلامت خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی از ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۲ هزار نفر در درمانگاه خیرساز امام رضا (ع) بیرجند خبر داد و گفت: توسعه این درمانگاه به بیمارستان با همت خیرین ممکن خواهد بود.
ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۲ هزار نفر در درمانگاه خیرساز امام رضا (ع) بیرجند/ توسعه درمانگاه به بیمارستان نیازمند همت خیران است

به گزارش آرانیوز از بیرجند ، حسن مجنونی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رساندن خدمات به مردم به‌ ویژه اگر در مکانی منصوب به امام رضا (ع) باشد خیلی برکات معنوی دارد و مردم نیز زمانی که از سایه پرمهر امام رئوف بهره‌مند می‌شوند خوشحال هستند.

وی بیان کرد: از همان ابتدای ماموریت در کانون سلامت هدف ما گام برداشتن در راستای سلامتی مردم به‌ویژه محرومین بوده است.

مسئول کانون سلامت خدمت رضوی خراسان‌جنوبی با بیان این‌ که مجموعه درمانگاه امام رضا (ع) با هدف خدمت به مناطق محروم و در منطقه شمال شهر بیرجند تاسیس شد.

مجنونی یادآور شد: با تاسیس درمانگاه امام رضا (ع) افرادی که در سایت خادمیاری به عنوان پزشک، پرستار و پیراپزشکی ثبت نام کرده بودند برای خدمت اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان این که درمانگاه امام رضا (ع) با استقبال پرشور پزشکان و پرستاران برای خدمت در این درمانگاه همراه شد گفت: 35 نفر متخصص و فوق تخصص برای خدمت در این درمانگاه اعلام آمادگی کردند.

مسئول کانون سلامت خدمت رضوی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین 15 پزشک عمومی، 54 پرستار و 214 نفر نیز در پذیرش و دیگر خدمات این درمانگاه با ما همکاری می‌کنند.

مجنونی تاکید کرد: استقبال از خدمت در درمانگاه امام رضا (ع) بیش از میزانی است که به کارگیری شده‌اند و هنوز برخی پرستاران از اینکه عرصه خدمتی برای حضور در درمانگاه برای آنها فراهم نشده است گلایه دارند.

وی استقبال مردم از درمانگاه امام رضا (ع) را بسیار خوب دانست و گفت: این درمانگاه در منطقه شمال شهر و خیابان شهید برگی تاسیس شد تا دسترسی مردم محروم به درمانگاه راحت باشد و در مرکز محرومان باشیم.

مسئول کانون سلامت خدمت رضوی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از ابتدای سال و از 15 فروردین ماه سال جاری تا امروز به دو هزار و 100 نفر خدمات پزشکی ارائه شده است.

مجنونی افزود: همچنین در سال 1400 نیز پنج هزار بیمار تحت درمان قرار گرفته‌اند. 

وی یادآور شد: افرادی که نامه از کانون خدمت سلامت رضوی، روحانی و مراکز نیکوکاری مساجد، ائمه جمعه، فرمانداری، استانداری، کمیته امداد، بهزیستی و هر نهاد حمایتی و موسسه خیریه‌ای داشته باشند رایگان درمان و بقیه افراد نیز با حداقل مبلغ درمان می‌شوند.

مسئول کانون سلامت خدمت رضوی خراسان‌جنوبی گفت: علی‌رغم اینکه در منطقه جنوب شهر بیرجند هفت بیمارستان و ده‌ها مرکز درمانی خصوصی و دولتی داریم اما در شمال شهر یک مرکز درمانی نداریم از این رو این درمانگاه اولین درمانگاه تخصصی شمال شهر است که به کمک خادمیاران دبیرخانه سامان پذیرفته است.

مجنونی اظهار داشت: برای احداث این درمانگاه در جذب مشارکت مالی از خیرین و نهادهای دولتی بالغ از یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک جمع‌آوری کردیم که 400 میلیون تومان صرف ساخت و ساز و 800 میلیون تومان در تجهیز درمانگاه هزینه شد.

وی بیان کرد: درصدد هستیم تا در آینده این مرکز درمانی را به یک کلینیک و یک مرکز بیمارستانی خوب ارتقا بدهیم و در این راستا به کمک خیرین احتیاج داریم.

مسئول کانون سلامت خدمت رضوی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: درمانگاه امام رضا (ع) را درمانگاه تخصصی مرکز استان است که از تمام شهرستان‌ها به ما مراجعه می‌کنند.

مجنونی بیان کرد: برای ارائه خدمات بهتر در درمانگاه امام رضا (ع) برخی محرومین شهر را شناسایی و طبقه بندی کردیم تا با درج کد ملی این افراد در سیستم درمانگاه از خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: شناسایی محرومان برای کل شهر بیرجند ادامه دارد و این کار با همت کانون‌های سلامت در هر محله و مراکز نیکوکاری مساجد انجام می‌شود.

مسئول کانون سلامت خدمت رضوی خراسان‌جنوبی گفت: اردوهای جهادی مختلفی در طول سه سال گذشته برگزار کردیم که خدمات درمانی، ویزیت رایگان، دندان‌پزشکی، جراحی‌های مختصر و دارو رایگان به مناطق محروم ارائه کردیم.

مجنونی گفت: در حال حاضر اعلام آمادگی کردیم تا با تامین هزینه دارو توسط خیرین، بتوانیم در مناطق مختلف خراسان جنوبی اردوهای جهادی شکل بدهیم و خدمات درمانی به این مناطق محروم ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: کانون سلامت خدمت رضوی در خراسان جنوبی آمادگی دارد تا خدمات بهداشتی و درمانی به کشورهای همسایه نظیر افغانستان و پاکستان و سایر کشورهای اسلامی ارائه کند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار