کد خبر: ۹۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
گروه استان‌ها- معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان از اخطار به ۱۱۷ اداره پرمصرف در استان خراسان جنوبی خبر داد.
۱۱۷ نهاد پرمصرف انرژی برق در خراسان جنوبی تذکر دریافت کردند

به گزارش آرانيوز از  بیرجند ، محسن بخشایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پایش و رصد مصرف برق تمام دستگاه‌های اجرایی استان توسط بازرسین شرکت برق اظهار داشت: تاکنون 117 سازمان و اداره که الگوی مصرف را رعایت نکردند و مصرف برق خود را کاهش نداده، تذکر دریافت کردند.

وی گفت: 9 درصد مصرف برق استان مربوط به بخش اداری است و تمام سازمان‌ها و ادارات استان موظف هستند در ایام پیک 60 درصد مصرف خود در ساعات اداری و 30 درصد مصرف خود در خارج از ساعت اداری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند. 

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از اعلام اسامی ادارات پرمصرف در رسانه‌ها در صورت عدم توجه به تذکرات و اخطارهای شرکت برق خبر داد و گفت: درمرحله اول ادارات پرمصرف تذکر و اخطار دریافت می‌کنند و در صورت عدم توجه و رعایت نکردن الگوی مصرف، برق آنها قطع خواهد شد.

 

بخشایی به طرح کاهش ساعت کاری ادارات در استان اشاره کرد و افزود: تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی استان باعث کاهش حدود 8 درصد مصرف برق روزانه استان شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای اتاق روی 25 درجه (دمای آسایش)، استفاده از نور طبیعی در روز، گذاشتن سایبان بر روی کولر، عدم استفاده همزمان از لوازم برقی پر مصرف و انتقال زمان مصرف لوازمی مانند جاروبرقی و لباسشویی و ظرف شویی به ساعات کم باری از جمله راهکارهای ساده به منظور کاهش مصرف برق است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در تامین برق پایدار استان وجود نداشته اما با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای آینده، احتمال افزایش مصرف و ورود به شرایط بحرانی پیش‌بینی می‌شود که از همه مشترکین تقاضا داریم با رعایت نکات مدیریت مصرف و صرفه جویی در برق خدمتگزاران خود در شرکت برق را برای عبور از این شرایط سخت یاری کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار