کد خبر: ۹۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین و مرکز اسناد و کتابخانه ملی این استان به امضا رسید.

به گزارش آرانيوز از قزوین، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به منظور حفاظت و بهر‌ه‌برداری از آثار دفاع مقدس تفاهم‌نامه‌ای ‌امروز با حضور سرهنگ پاسدار «‌محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین و «امیر حسین حاتمی» مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی این استان در سالن جلسات اسناد ملی قزوین امضا شد.

سرهنگ ‌امیری‌مقدم در این نشست اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف ترویج و تبیین رشادت ها و دستاوردهای رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین بهره برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه ایران اسلامی صورت می‌گیرد.

وی افزود: قطعا با استفاده از تجارب دفاع مقدس و تبیین آن در جامعه‌، اثرات خوبی در حوزه های سیاسی، مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی خواهد داشت.

‌امیری‌مقدم گفت: به منظور جلوگیری از نابودی و تحریف به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای ایثارگران و دستاوردهای دفاع مقدس، این اداره با هدف مشارکت دستگاه‌های اجرایی در این امر مقدس که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، این تفاهم‌نامه فی مابین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین امضا شد.

وی افزود: همکاری مشترک در شناسایی و گردآوری اسناد هشت سال دفاع مقدس استان قزوین در گستره ملی وفق قانون اسناد ملی از بخشهایی از این تفاهم نامه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ‌قزوین خاطر‌نشان کرد: همکاری و مشارکت در برگزاری همایش‌ها، تاریخ شفاهی، نشست های تخصصی و نمایشگاه‌های اسناد و مدارک دفاع مقدس از دیگر موضوعات مورد توافق طرفین است.

در ادامه «امیر حسین حاتمی» مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین نیز بر آمادگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی جهت همکاری مشترک تخصصی به ویژه در حوزه تاریخ شفاهی تاکید کرد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار