کد خبر: ۹۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
مدیر جهاد کشاورزی سقز یکی از مشکلات حوزه کشاورزی این شهرستان سقز را دیمی بودن اراضی دانست و اعلام کرد: حدود ۱۱ درصد از زمین‌های سقزآبی و مابقی دیم است.

به گزارش آرانیوز از سقز، منصور تیموری صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار داشت: 15 هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی چون «گل گاوزبان، رازیانه و گل محمدی» اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز افزود: این شهرستان برای توسعه کشت گیاهان دارویی و شغل‌های جانبی این کشت چون گلاب‌گیری و اسانس‌گیری از ظرفیت خوبی برخوردار است.

تیموری با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در زنجیره تامین، تولید و توزیع محصولات کشاورزی و دامی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذار غیربومی برای احداث باغ‌های الگویی و کشت‌ها محصولات کم آب‌بر اعلام آمادگی نموده است.

این مسئول، تلاش برای اجرای طرح‌های پیشران توسعه با محوریت افزایش تولید گوشت قرمز، افزایش احداث باغ‌های دیم و تبدیل 5هزار هکتار از باغ‌های دیم به آبی را از برنامه‌های مجموعه جهاد برشمرد.

وی صیانت از حقوق ۱۷ هزار بهره‌بردار، استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران، تلاش بیشتر برای هم‌افزایی ادارات زیرمجموعه جهاد کشاورزی، انجام مطالعات آبزی‌پروری در سد چراغ ویس، توجه به کشاورزی پایدار، زراعت گیاهان علوفه‌ای و جهش زراعت را از دیگر برنامه‌ها اعلام نمود.

تیموری در ارتباط با خانه‌باغ‌ها هم اعلام کرد: بر اساس قانون، خانه‌باغ باید در زمینی به مساحت یک هکتار احداث و خانه کارگری آن در ۴۰ مترمربع و یک طبقه احداث شود.

وی یکی از مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان سقز را دیمی بودن زمین‌ها برشمرد و اعلام کرد: حدود ۱۱ درصد از زمین‌های شهرستان سقز یعنی ۲۰ هزار هکتار آبی است در حالی که شهرستان دارای ۱۴۷ هزار هکتار یعنی 91 درصد این اراضی دیم است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار