کد خبر: ۹۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توسعه همکاری‌های این دانشگاه با وزارت تندرستی تاجیکستان در حوزه‌های آموزش، پژوهش و درمان خبر داد.

به گزارش آرانیوز از مشهد به نقل از وبدا، دکتر مجید غیورمبرهن معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست با وزیر و مسئولان وزارت سلامت و تندرستی تاجیکستان که به منظور توسعه همکاری فی‌مابین با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده همکاری مشترک با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاجیکستان در دو بخش آنلاین (تلمیدیسین) و حضوری (آموزش دروس رشته‌ها و تخصص‌های پزشکی ویژه اساتید و دانشجویان تاجیکستانی) است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد این آمادگی را دارد که پزشکان متخصص را به بیمارستان‌ها و شفاخانه‌ها در حوزه‌های درمان و همچنین یاری‌رسانی در حوزه‌های آموزش و پژوهش به کشور دوست و همسایه تاجیکستان که آن را جزئی از خراسان بزرگ می‌دانیم اعزام نماید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های قوی این دانشگاه در حوزه تلمیدیسین است، خاطرنشان کرد: معاونت‌های آموزش، پژوهش و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده همکاری کامل با وزارت بهداشت تاجیکستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی تابعه آن در حوزه‌های تخصصی‌شان هستند.

دکتر غیورمبرهن تاکید کرد: همچنین در زمینه بیماری‌های نادر در گروه‌های مختلف آماده همکاری لازم با کشور تاجیکستان هستیم.

در این نشست دکتر ابوالفضل خواجوی‌راد، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، داروسازی و طب ایرانی و مکمل مشهد آمادگی کامل جهت همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاجیکستان را دارند.

وی افزود: اساتید و اعضای هیات علمی گروه‌های مختلف آموزشی همچون مغز و اعصاب، قلب و عروق، غدد، اطفال، زنان، ارتوپدی، داخلی و عفونی آماده همکاری کامل با کشور تاجیکستان هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به توسعه همکاری‌های حوزه آموزش این دانشگاه در سطوح ملی و بین‌المللی، تصریح کرد: به تمامی گروه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده‌ایم که همکاری لازم را با دوستان تاجیکستانی داشته باشند.

در ادامه علیرضا آراسته، معاون سفیر ایران در تاجیکستان در حوزه سلامت، گفت: بابت توسعه همکاری‌های میان ایران و تاجیکستان بسیار خوشحال هستیم و جای بسی خرسندی است که این همکاری را در حوزه سلامت میان شهر‌های مشهد و دوشنبه می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره تعاملات بسیارخوبی را با تاجیکستان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت داشته است، تصریح کرد: وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و تندرستی تاجیکستان بر توسعه همکاری‌های فی‌مابین تاکید داشته‌اند و بسیار خوشحالیم که پیشگام این عرصه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خادمان شهر امام هشتم (ع) در حوزه سلامت چراغ اول این همکاری‌ها را روشن کردند.

در بخش دیگری از این نشست دکتر جمال‌الدین عبدالله‌زاده، وزیر تندرستی تاجیکستان، گفت: از همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه‌های زیر مجموعه آن در این کشور  تشکر می‌کنیم.

وی افزود: ما خواستار حضور متخصصان تاجیکستانی در مشهد برای شرکت در دوره آموزشی فشرده و کوتاه مدت هستیم و در کنار آن حضور مستمر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تخصص‌های مختلف را در تاجیکستان جهت توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی خواهانیم.

وزیر تندرستی تاجیکستان با بیان اینکه خواستار توسعه همکاری‌های بیش از پیش میان شهر‌های دوشنبه و مشهد در بخش‌های مختلف حوزه سلامت هستیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اساتید برجسته‌ای برخوردار است و می‌خواهیم که با حضور در نزد آنان تجربه‌آموزی داشته باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار