کد خبر: ۹۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
گروه استان‌ها- استاندار خراسان رضوی گفت: اربعین حسینی نماد و حلقه وصل مبانی اعتقادی مشترک مردم ایران و عراق است.
استاندار خراسان رضوی: اربعین حسینی حلقه وصل مبانی اعتقادی مردم ایران و عراق است

به گزارش آرانيوز از مشهدمقدس، یعقوبعلی نظری عصر امروز در دیدار با با متولیان عتبات مقدسه عراق و سوریه اظهارداشت: اربعین حسینی نماد و حلقه وصل مبانی اعتقادی مشترک مردم ایران و عراق است و در چنین صحنه‌هایی است که پیوند اعتقادی و ایمانی مردم دو کشور را به دنیا نشان می‌دهیم.

وی افزود:در مبارزه با آمریکا و اسرائیل ، ما و شما مبانی اعتقادی و اهداف بلندی داریم که نماد آن شهدای بزرگوار، ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی هستند .

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ما ادامه دهندگان راه‌ آن شهدا در مقابل استکبار جهانی هستیم و مرزهای اعتقادی ما و شما خط مشی‌های این مبارزه مقدس را روشن کرده است. 

نظری با تاکید بر ضرورت تسهیل رفت و آمد مردم کشورهای اسلامی گفت: امیدواریم با کشورهایی مانند عراق و سوریه از مباحث روادید عبور کنیم و مانند یک ملت ، تعامل ورفت وآمد داشته باشیم.

وی خدمت به زائرین علی بن موسی الرضا (ع)را افتخار ایام خدمت خود دانست و افزود: حضور زائران در مشهدمقدس، تبادل فرهنگی اجتماعی مجاورین و زائرین را بیشتر می‌کند و زمینه‌ساز سعادت دنیا و آخرت می شود .

 حیدر حسن الشمری، رئیس دیوان وقف شیعی عراق نیز اظهارداشت: بعد از سقوط صدام، دو ملت ایران و عراق بر اساس حب به اهل البیت، به یکدیگر نزدیک‌تر شده و با عنایت به مبارزه مشترک با داعش و علاقه و احترام به مراجع عظام ،بیش از گذشته به یکدیگر کمک کردند.

وی گفت: دو کشور و دو دولت، توسط استکبار آمریکا و انگلیس، اذیت شدند اما رابطه‌شان مستحکم‌تر و صمیمانه تر شد.

 الشمری با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس افزود ما ادامه دهندگان راه سیدالشهدا و اهل بیت هستیم و انشالله روزبه روز، روابط بهتر و نزدیکتری خواهیم داشت.

وی از استاندار خراسان رضوی دعوت کرد در ایام اربعین و غدیر میهمان آنان  در عراق باشند.

در این دیدار، تولیت های مقدسه علویه، کاظمیه، عباسیه و حسینیه عراق و حضرت رقیه( س) سوریه نیز بر گسترش روابط دینی و معنوی مردم عراق ،سوریه و ایران تأکید کردند.

 

عتبات و آستان های مقدس 6 خورشید درخشان امامت، علی بن ابیطالب(ع)، حسین ابن علی(ع)، امام موسی کاظم،(ع)، امام محمد تقی(ع) ، امام علی النقی(ع) و امام حسن عسکری(ع)، در چهار شهر نجف، کربلا ،کاظمین و سامرا قرار دارند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار