کد خبر: ۹۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
گروه استان‌ها - معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از وجود ۲۰۲۰ خانه محله زیر نظر خانه‌های احسان در سطح کشور خبر داد و گفت: در کلانشهر شیراز در ۵ محله خانه احسان تشکیل می‌شود.
راه‌اندازی ۲ هزار و ۲۰ خانه احسان در سطح کشور/ ۵ خانه در شیراز تشکیل می‌شود

به گزارش آرانيوز  ازشیراز، محسن جهانی صبح امروز در سفر به استان فارس در تشریح خدمات بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام که به گروه‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند، اظهار داشت: این خدمات، رزمایش‌ها و پویش‌‎ها در چند دسته و هر فصل با 200 هزار بسته معیشتی با همکاری گروه‌های جهادی ارائه می‌شود.

وی گفت: هر 6 ماه یکبار نیز بسته اقلام غذایی پروتئینی (شامل گوشت گوسفندی و مرغ) توسط گروه‌های جهادی و خیریه‌های همکار بنیاد احسان در مناطق محروم و محلات حاشیه شهر که از اقشار کم برخوردار جامعه هستند، توزیع می‌شود. 

معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی خانواده‌های نیازمند در فصل گرما با خریداری کولر‌های گازی، کولر‌های آبی و پنکه به ارزش 30 میلیارد تومان به اقشار محروم استان فارس کمک می‌شود. 

جهانی گفت: همچنین در "پویش لبخند احسان" خدمات رایگان دندانپزشکی به مردم محروم در حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها در قالب ترمیم دندان، عصب‌کشی و معاینات لازم دندان با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد تومان در 240 منطقه توسط 120 گروه جهادی انجام می‌شود.

معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این خدمات درمانی هر 2 ماه یکبار در سطح کشور با هدف سلامت بهداشت دهان و دندان و امیدآفرینی انجام می‌شود.

او گفت: "پویش احسان زندگی" با موضوع تنش آبی در زمینه تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی، خرید مخزن ثابت و خرید تانکر آبرسانی و لوله کشی نیز در نقاط محروم انجام شود که پارسال برای خرید 57 مخزن 5 هزار لیتری به استان فارس 400 میلیون تومان کمک شد.

 

جهانی، از وجود 2020 خانه محله زیر نظر خانه‌های احسان در سطح کشور خبر داد و گفت: در کلانشهر شیراز در 5 محله سنگ سباه، بلوار اتحاد، گل‌کوه، محله بیات، محله کشن  خانه احسان تشکیل می‌شود که مسائل محله توسط گرو‌ه‌های مردمی از بعد کالبدی و خانواده شناسایی و در جهت رفع مشکلات اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این بنیاد همچنین در قرارگاه عدالت آموزشی در حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم با راه‌اندازی پویش مشق احسان با اهدای لوازم التحریر به دانش‌آموزان نیازمند کمک خواهند کرد.

جهانی در پایان گفت: قرارگاه پیشرفت منطقه‌ای به صورت منطقه محور عمل می‌کند و مناطقی از جمله محله سعدی شیراز را مورد هدف خود قرار داده تا توسط گروه مردمی نیاز‌ها احصاء و در جهت رفع اقدام به عمل می‌آید.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار