کد خبر: ۹۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
گروه استانها - دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف در کرمانشاه ضروی است.
راه‌اندازی نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف در کرمانشاه ضروری است

به گزارش آرانيوز  از  کرمانشاه ، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین جلسه فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت فرهنگی بسیاری است و در شورای فرهنگ عمومی فهم و شناخت اصالت یعنی داشته‌ها و کشف و مدیریت تغییرات  در دستور کار ما قرار دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ضرورت حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی گفت: قرارگاه صنایع فرهنگی در شورای عمومی کشور راه‌اندازی  شده و از ظرفیت تمام دستگاه‌های  فرهنگی در حمایت از تولیدات دانش‌بنیان  ایجاد شده است. 

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه پشتیبانی  تعاملات فرهنگی عنوان کرد: در دوران پساکرونا و رفع آسیب اجتماعی برنامه‌ریزی  برای افزایش نشاط اجتماعی و شاخص احساس خوشبختی  انجام شده است. 

امامی افزود: برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، ضرورت رفتن در فضای رسانه‌ای  از موضوع حجاب اجباری به سمت حیا و آرامش زندگی از موضوعات بااهمیت برای بررسی در شورای فرهنگ عمومی است.

محمدنبی احمدی، رئیس دانشگاه رازی با اشاره به اینکه حجاب خاص بانوان نیست و به مردان نیز مربوط است گفت:  دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی همزمان با ارتقای درجه علنی تعادل روحی و تزکیه پیدا می‌کند. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه  با بیان اینکه  در هر دانشگاه یک منشور عفاف و حجاب طراحی شده است افزود: در دانشگاه‌های اروپایی دانشجویان آرایش ندارند و پوشش غیر متعارف ندارند و باید یک رویداد فرهنگی لباس در دانشگاه ایجاد شود و نمایشگاه ملزومات فرهنگی حجاب با تخفیف  ضرورت دارد.

علی صفدری، مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حوزه لباس دانش‌آموزان بابد یک تعامل جدی بین آموزش و پرورش و اصناف نظارت جدی باشد و لباس‌های  زیبا و عفیفانه باید توسط تولیدکنندگان طراحی شود گفت: باید حمایت خاصی از طراحان تولیدکنندگان  ایرانی صورت بگیرد و بودجه و تسهیلات خاصی برای افراد طراح در نظر گرفته شود. 

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه  موضوعاتی مانند سبک زندگی، زیست عفیفانه، جهاد تبیین، فضای مجازی باید در اولویت مباحث شورای انقلاب فرهنگی قرار بگیرد بیان کرد: گفتمان‌سازی زیست عفیفانه در جامعه ضرورت دارد و در ادارات و جامعه باید فرهنگ‌سازی برای استفاده از،تولیدات داخلی  در حوزه عفاف و حجاب انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزه فضاسازی و تبلیغات  شهری در حوزه سبک زندگی اسلامی باید یک کار فوری انجام شود.

صفدری با اشاره به اینکه  در حوزه زیست عفیفانه باید چهار شاخص مهم مورد ارزیابی قرار بگیرد عنوان کرد: مدیریت و گفتمان‌سازی آرامش خانواده در پرتو حیات و عفاف از سوی رسانه‌ها و در فضای تبلیغات تصویری جامعه به طوری که موارد سبک زندگی مومنانه باید در بیلبوردهای  شهر تجلی داشته باشد.

وی با بیان اینکه  دسترسی به پوشش عفیفانه ضرورت اساسی دارد و در تمام سطوح و طبقات دسترسی به یک لباس با هویت ایرانی اسلامی بابد فراهم باشد و نظارت جدی بر حوزه پوشش و لباس دانش‌آموزان  در مدارس انجام شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از شاخص‌های دیگر پرهیز از بی‌عملی و برخورد سلبی با موارد، توجه به پیشرانی رسانه ملی ‌است گفت: در سال 1401 باید تمام دستگاه‌های اجرایی برنامه زیست عفیفانه را در دستور کار خود قرار بدهند و تبلیغات  محیطی و فرهنگی رسانه‌ای در ارتباط با زندگی عفیفانه انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی یک نمایشگاه دائمی در حوزه لباس و مد در استان کرمانشاه عنوان کرد: باید یک مکان دائمی برای راه‌اندازی  نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب به وجود بیاید و طراح دوخت و تولیدکننده و اساتید دانشگاه‌ها بابد در این حوزه بارهم هماهنگ رفتار کنند.

بهمن امیری‌مقدم، استاندار کرمانشاه با بیان اینکه  یکی از اولویت‌های کنونی مورد بحث در شورای انقلاب فرهنگی، موضوع ضرورت برقراری نشاط اجتماعی در جامعه است بیان کرد: باید فرهنگ غلط خودسوزی در استان کرمانشاه از میان برداشته شود و واژه فلاکت را در مورد اوضاع اقتصادی کرمانشاه به کار نبریم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سبک زندگی  سنتی در بین مردم احیا شده است عنوان کرد: نمایشگاه لباس و ملزومات حجاب باید مردمی باشد و از صنف بخش خصوصی استفاده کرد تا ذائقه مشتری جذب شود  و باید با طراحان دوخت لباس اسلامی، آموزش و پرورش با اصناف هماهنگی داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت نامگذاری هرچه سریعتر روز ملی مردم کرمانشاه  با عنوان روز مقاومت و پایداری در پنج مردادماه  در تقویم رسمی کشور گفت: جلسات شورای فرهنگی باید خروجی موثری داشته باشد .

امیری‌مقدم  با اشاره به اینکه متاسفانه فرهنگ غنی مردم دستخوش تغییراتی شده و آسیب‌های اجتماعی  زیادی به وجود آمده است عنوان کرد: فرهنگ مردم کرمانشاهبه دلیل مذهبی بودن مردم بسیار غنی است و این استان به عنوان دروازه عتبات عالیات همواره خادم اهل‌بیت علیه‌السلام  است و این فرهنگ نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی حجاب و عفاف در جامعه قابل قبول نیست و تاکنون دستگاه‌های  فرهنگی متولی در حوزه فعالیت عفاف و حجاب موفق نبوده است عنوان کرد: چرا باید قیمت چادر به عنوان پوشش برتر بسیار هزینه‌بر باشد اما قیمت یک مانتوی جلوباز خیلی کمتر باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی دیگر از معضلات و آسیب کمرنگ شدن فرهنگ احترام به بزرگ‌ترها در جامعه است گفت: جوانان ما چرا در بدو ورود به دانشگاه با مراودات اولیه رفتار اجتماعی آشنا نیستند و همواره تنش دارند.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به مقوله فرهنگ ازدواج در استان عنوان کرد: باید حداقل سه مصوبه مهم در این جلسات مورد بررسی و همه اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسات حضوررفعال و موثر داشته باشند و هر اداره‌ای یک کارگروه شورای فرهنگی به منظور تحلیل و تبیین و تصمیم‌گیری  مسائل وجود داشته باشد تا پیشنهادات خود را به اعضای شورا ارائه  دهند.

امیری‌مقدم افزود: بلوارها و خیابان‌های مبادی ورودی و خروجی استان کرمانشاه باید به نام مبارک امام رضا علیه‌السلام مزین شوند تا باورهای دینی در بین مردم رواج داده شود.

آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها  به مسئولان  شبیخون و ناتوی فرهنگی را هشدار داده‌اند زیرا الگوی غرب زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است  بیان کرد: باید اولویت‌هایی مورد بحث در جلسات شورای فرهنگ عمومی  مورد ارزیابی قرار بگیرد و در هرجلسه یک موضوع مورد کنکاش و بررسی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام احمدی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نباید به سبک زندگی به عنوان یک کالا نگاه کرد گفت: سینه ستبر کرمانشاه اکنون مورد هجمه‌های فرهنگی زیادی است و این نیاز دارد که سبک زندگی ما بر اساس آیات و روایات اهل‌بیت علیه‌السلام باشد تا بتوانیم بر اساس فرمایش امام خامنه‌ای به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

 

برچسب ها: عفاف و حجاب
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار