کد خبر: ۹۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد با بیان این‌که یزد پیشرو در صادرات کالاهای غیرنفتی است گفت: صادرات استان در دو ماهه نخست امسال به لحاظ وزنی ۲۱ درصد و به لحاظ ارزش ۲۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش آرانیوز در یزد، محمدرضا علمداریزدی پیش از ظهر امروز در حاشیه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، اظهار کرد: سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد در سال گذشته تعداد ۵۱۷۰ ثبت سفارش انجام داده است که بیش از ۸۳ درصد آن در بخش صنعت بوده است.

وی افزود: میزان صادرات پارسال استان به لحاظ وزنی سه میلیون و ۱۱۳ هزار تن و به لحاظ ارزش دلاری بیش از ۴۹۱ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی رشد ۵ درصدی و به لحاظ دلاری رشد ۳۳ درصدی داشته است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان یزد گفت: رتبه استان یزد در میزان صادرات غیرنفتی در کشور هشتم است و این رتبه مدام حفظ شده و حتی گاهی که تغییر کرده جزء پنج استان برتر کشور در حوزه صادرات غیر نفتی قرار گرفته‌ایم.

رییس سازمان صمت استان یزد تصریح کرد: در کارگروه توسعه صادرات، تقویم برگزاری نمایشگاه‌های استان مورد تصویب قرار گرفت که سی و پنج نمایشگاه را تا پایان سال شامل می‌شود و در ادمه گزارش صادرات محصولات کشاورزی و گزارش حمل و نقل کالاهای صادراتی نیزمورد بررسی قرار گرفت.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: کارهای زیربنایی مدیریت هوشمند حمل و نقل جاده‌ای انجام شده و سازمان صمت جلسه‌ای مشترک با سازمان راهداری در خصوص سیستم جامع تجارت خواهد داشت که در رصد و مدیریت هوشمند بازار اثر گذار است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار