کد خبر: ۹۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بر ضرورت راه اندازی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در پل‌دختر تاکید کرد و گفت:راه اندازی این مرکز به طورقطع راهی برای مانع شدن از سرایت این آسیب و بیماری از معتادان به خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

به گزارش آرانیوز از پل‌دختر ، بهمن صالحی نیا روز یک‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان پل‌دختراظهارکرد:شبکه بهداشت و درمان به جد بر فعالیت کلینیک‌های بهزیستی ترک اعتیاد در سطح شهرستان نظارت داشته باشد.

وی بر ضرورت راه اندازی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در پل‌دختر تاکید کرد و افزود:راه اندازی این مرکز به طورقطع راهی برای مانع شدن از سرایت این آسیب و بیماری از معتادان به خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

معاون فرمانداری پل‌دختر گفت:حدود 22 نفر معتاد متجاهر در سطح این شهرستان شناسایی شده که در راستای جلوگیری از افزایش این آسیب اجتماعی لازم است نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری آن اقدام و ضرورت شناسایی ساختمان‌های مخروبه که پاتوق معتادان است در پل‌دختر احساس می‌شود.

 وی بر شناسایی بیشترین ماده مصرفی و بیشترین نقاط آلوده در شهرستان تاکید کردو گفت:کمپ‌های ترک اعتیاد در راستای رعایت بهداشت و سلامت بیماران باید روزانه نظافت شود و تهیه جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفا حریق در این مراکز  ضرورت دارد.

صالحی نیا یادآورشد:برای جلوگیری از تنش اجتماعی لازم است در راستای درخواست بیماران مراکز ترک اعتیاد مبنی بر تشکیل پرونده محرمانه و بدون اطلاع خانواده با آنها هم‌کاری شود.

وی به مصوبات جلسه‌های گذشته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پل‌دختر در رابطه با اجرای کلاس‌های پیش‌گیری اشاره کرد و افزود: اداره‌های آموزش و پرورش، بهزیستی،کمیته امداد و ناحیه مقاومت بسیج  مسئول آموزش مستمر پیشگیری از مواد مخدر در طول سال هستند که در این رابطه ملزم می‌باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری پل‌دختر به ناچیز بودن سهمیه متادون مراکز ترک اعتیاد این شهرستان اشاره کرد و گفت: براساس بازدیدهای انجام شده از این مراکز عدم جمع آوری زباله‌های عفونی به دلیل نبود تمکن مالی و عدم انعقاد قرارداد با شهرداری بیان شده که نیاز به توجه و پیگیری دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار