کد خبر: ۹۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: باید نسبت به صادرات کالاهای فرهنگی تلاش کنیم که علاوه بر ارز‌آوری، باعث صادرات فرهنگ و حتی اشتغال خواهد شد.

به گزارش آرانیوز از کرمانشاه، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه شهری تاریخی، فرهنگی و مذهبی است که باید بتوانیم میراث ناملموس آن را بیشتر معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگی عمومی، حافظ اصالت‌ها است، افزود: در آیین نامه جدید، اعضای حقیقی به ۱۲ نفر و اعضای حقوقی به ۱۶ نفر تغییر پیدا کرده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اهمیت این شورا، گفت: کار ما فهم و شناخت عمیق اصالت‌ها و کشف موقعیت‌ها و تغییرات است.

وی با بیان اینکه متأسفانه ابتکار عمل را در سنت و فرهنگ از دست داده‌ایم، خاطرنشان کرد: انبوهی از اصالت‌ها در کرمانشاه وجود دارد، اولین موضوع در کرمانشاه غیریت علوی است که از دیرباز وجود داشته است.

امامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و اهمیت توجه به فرهنگ، تصریح کرد: معظم له ۳۰ سال است که درخصوص شبیخون فرهنگی تذکر می‌دهند، اما باید قبول کنیم ترک فعل داشته‌ایم و درست عمل نکرده‌ایم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه بنابر دستور رئیس مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید در جلسات شورا حضور داشته باشند، افزود: ظرفیت‌ها را شناسایی، برنامه‌ریزی و اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه از تشکیل قرارگاه صنایع فرهنگی برای تولیدات فرهنگی خبر داد و گفت: چندی پیش اولین نمایشگاه اسباب‌بازی در عراق برگزار شد و مردم این کشور برای خرید هجوم داشتند، لذا باتوجه به موقعیت مرزی کرمانشاه، می‌توان حتی از ظرفیت آن بخصوص همایش بزرگ اربعین استفاده کرد.

امامی ادامه داد: باید نسبت به صادرات کالاهای فرهنگی تلاش کنیم که علاوه بر ارز آوری، باعث صادرات فرهنگ و حتی اشتغال خواهد شد.

این مسؤول در پایان با بیان اینکه برای ارتقای نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تاکید کرد: مهاجرت اختاپوسی است که بافت کشور را فرسوده کرده است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار کرد: با تغییر دولت، رویکرد جدید و عزم جدی به مسائل فرهنگی خواهیم داشت.

وی با اشاره به ساختار شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: ریاست شورا با نماینده ولی‌فقیه در استان، نایب رئیسی آن با استاندار و دبیرخانه ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اعضای حقیقی و حقوقی در این شورا حضور دارند، تصریح کرد: طبق آئین نامه، مدیران دستگاه های عضو، باید شخصاً در جلسات حضور داشته باشند.

صفدری با تاکید بر اینکه عالی‌ترین شورای بررسی مشکلات فرهنگی استان، این شوراست. گفت: هدف اصلی ما سبک زندگی ایرانی اسلامی است که مورد توجه و تأیید رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به برنامه ۱۴۰۱ این شورا، خاطرنشان کرد: موضوعات و مباحث را یک هفته پیش از جلسه اعلام خواهیم کرد تا اعضای شورا بتوانند بهتر پیشنهادات و برنامه‌های خود را بیان کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیشنهادات مطرح شده کارشناسی می‌شود و بعد از اولویت‌بندی بررسی می‌کنیم، اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی و مقر اصلی فرهنگ استان همین شوراست.

صفدری در پایان با بیان اینکه جلسات شورا هر دوهفته یک‌بار برگزار خواهد شد، افزود: در دبیرخانه شورا، کمیته‌های علمی تخصصی وجود دارد که درخواست داریم دستگاه‌های عضو، مباحث دارای اولویت را ارسال کنند تا در جلسات به مشورت گذاشته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار