کد خبر: ۹۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ضروری دانستن تعامل بین‌بخشی برای تأمین سلامت مردم، گفت: ۲۰ تا ۲۵ درصد سلامت مردم در دست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۷۵ تا ۸۰ درصد آن دست تعاملات بین‌بخشی است و اگر این تعاملات نباشد، نمی‌توانیم سلامت جامعه را به طور کامل تأمین کنیم.

به گزارش آرانیوز از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جلسه شورای اداری استان با ضروری دانستن تعامل بین‌بخشی برای تأمین سلامت مردم اظهار کرد: ۲۰ تا ۲۵ درصد سلامت مردم در دست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۷۵ تا ۸۰ درصد آن دست تعاملات بین‌بخشی است و اگر این تعاملات نباشد، نمی‌توانیم سلامت جامعه را به طور کامل تأمین کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت از جمله پوشش بیمه همگانی برای حدود ۶ میلیون نفر در کشور گفت: درخواست دارم که ابلاغیه و دستور رهبر معظم انقلاب برای قانون جوانی جمعیت در جلسه اختصاصی شورای اداری استان بررسی شود، زیرا مطالبه رهبری و همچنین بحثی است که اگر دیر درباره آن اقدام کنیم، کشورمان دچار مشکل خواهد شد.

شیرانی همچنین با تأکید بر اینکه وضعیت آمار کرونا بسیار بهتر شده، گفت: بعد از ۸۶۰ روز در ۱۲ خرداد امسال اولین روز بدون مرگ و میر کرونایی در کشور را تجربه کردیم و به لطف خدا و همت دولت به ویژه در زمینه واکسیناسیون عمومی کرونا اکنون وضعیت ما خوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه هنوز به ما ابلاغ نکردند که می‌توان ماسک‌ها را برداشت، افزود: قبل از شیوع کرونا فکر می‌کردیم که دوران بیماری‌های واگیر به پایان رسیده و بیشتر تمرکز ما بر روی بیماری‌های غیر واگیر و مرگ و میرهای ناشی از آنها بود، اما کرونا ثابت کرد اینطور نیست و باید همه بیماری‌ها را رصد کنیم.

وی همچنین به فعالیت کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استانداری اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که به طور فعالانه در جلسات این کارگروه شرکت کنند تا بخش‌هایی که به مسؤولیت آن‌ها مربوط است، برایشان تبیین شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار