کد خبر: ۹۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
گروه استان‌ها- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: از آغاز اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها تا امروز یعنی در یک ماه اخیر ۱۶ درصد نانوایان تخلف داشته‌اند که این آمار ما را نگران کرده است.
۱۶ درصد از نانوایان استان قزوین متخلف شناخته شدند

به گزارش آرانيوز از قزوین، علیرضا حسن‌پور صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در سالن جلسات شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها تا امروز یعنی در یک ماه اخیر 16 درصد نانوایان تخلف داشته‌اند که این آمار ما را نگران کرده است.

وی اضافه کرد: به همین خاطر از 22 اردیبهشت‌ماه امسال تا امروز 13 نانوایی را تعطیل کردیم و 5 نانوایی‌ها هم به دلیل بالا بودن میزان تخلف مشمول نصب پلاکارد تخلف شدند و به همین خاطر از اتحادیه نانوایان می‌خواهیم ترک فعل را کنار گذاشته و برای ساماندهی واحدهای نانوایی متخلف وارد عمل شود.

حسن‌پور با بیان اینکه در یک ماه اخیر 1455 پرونده تغریراتی در استان قزوین شکل گرفته است، ادامه داد: به 94 درصد این پرونده‌ها یعنی 1368 پرونده رسیدگی کردیم که نتیجه آن صدور 194 میلیارد تومان جزای نقدی برای متخلفان بوده است. در ضمن از آغاز اجرای طرح اصلاح هدفمندی یارانه‌ها 93 واحد صنفی را برای شناسایی احتکار بازرسی کردیم و 64 میلیارد تومان جزای نقدی و جریمه هم برای محتکران صادر کردیم.

وی از افزایش 4 برابری سرعت رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی خبر داد و تصریح کرد: سال قبل پرونده‌های تعزیراتی 8 روزه رسیدگی می‌شدند، اما این زمان در سال جاری به 2 روز رسیده است و همچنین در حال حاضر احکام تعزیراتی 60 ساعته اجرا می‌شود.

قاچاق روغن موتور سهمیه استان قزوین به استان‌های دیگر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در بخش دیگری از سخنان خود از نظارت جدی بر تولیدکنندگان مواد شوینده و روغن موتور خبر داد و گفت: بازرسی از این واحدها را شروع کردیم و در این بازرسی‌ها متوجه شدیم که یک کارخانه تولید شوینده 400 تن از محصولاتش را 40 درصد گران کرده که 15 درصد بیشتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار است.

حسن‌پور همچنین به تخلفات شرکت‌های تولیدکننده روغن‌موتور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این شرکت‌ها تلاش می‌کنند با کاهش بسیار شدید توزیع و عرضه قطره‌چکانی ثبات در بازار را به هم بزنند و زمینه افزایش قیمت را به وجود آورند که با شرکت‌های متخلف برخورد جدی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچنین برخی شرکت‌های تولیدکننده روغن‌ موتور هم سهیمه روغن متور استان قزوین را به استان‌های دیگر می‌فروشند که این موضوع هم قاچاق کالا محسوب می‌شود و برخورد سنگین تعزیراتی را به دنبال خواهد داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار