کد خبر: ۹۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
گروه استان‌ها - استاندار کردستان مبارزه با فساد را اولویت دولت سیزدهم خواند و گفت: قانون‌مداری بهترین راه برای تحقق این امر است.
استاندار کردستان: نباید هیچ اعتباری از استان به مرکز برگشت داده شود

به گزارش آرانيوز از سنندج ، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در سمینار آموزشی تبیین قوانین و مقررات ناظر بر نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و نظارت بر اجرای بودجه که در سالن آمفی تئاتر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا(ع) اظهار داشت: دولت سیزدهم، مجلس یازدهم و قوه قضائیه توجه و تاکید ویژه‌ای بر مبارزه فساد و سلامت اداری و رفع منافض و خلاءهای که موجب بروز فساد در سامانه اداری کشور و استان‌ها می‌شود، دارند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور دولت سیزدهم پرچمدار مبارزه با فساد هستند و رویکرد اصلی برنامه‌های مردمی نیز حول همین‌محور فسادستیزی است، تصریح کرد: ملت ایران با انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان یک مطالبه عمومی خواسته خود را ثابت و عینیت بخشیدند.

وی قانون‌مداری را بهترین راه برای مبارزه فساد دانست و افزود: برای ریشه‌کنی فساد باید فرهنگ قانون‌مداری را در جامعه نهادینه کنیم‌ چراکه غیرقانونی عمل کردن و دور زدن قانون به جایی نخواهد رسید و کسانی که بخواهند قانون را زیر پا بگذارند مرتکب انجام یک امر غیرارزشی شده‌اند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه هر جا قانون قوی‌تر باشد، نظم و رشد بهتر است افزود: تثبیت، تدوین، عمل و اهتمام به قانون فرایند اولیه و گام اصلی برای مبارزه با فساد است و هر کسی که بخواهد خودسرانه تصمیم‌گیری کند، هرج و مرج و بی‌قانونی پیش می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید نسبت به قانون آشنایی کامل داشته باشند اظهار کرد: دولت برای تحقق و رسیدن به اهداف خود، هیچ ابزاری جز عمل به قانون ندارد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار، هزینه کرد و پیگیری بودجه جزو وظیفه ما است و مدیران اجرایی باید با الزامات این حوزه آشنایی داشته باشند خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از مدیران اجرایی استان، تازه منصوب‌شده بوده و می‌طلبد که در جایگاه جدید مدیریتی با موضوعات مختلف به ویژه قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل‌های بودجه آشنا و قوانین را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم مدیران در این سمینار آموزشی، یک بسته‌ای از اطلاعات در رابطه با بودجه را دریافت کنند اعلام کرد: پس از پایان برگزاری آزمون این سمینار، مدیران برتر در شورای برنامه‌ریزی استان اعلام خواهند شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه گاهی در برنامه‌ریزی‌ها با تنگناها و اتفاقاتی همچون مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها مواجه خواهیم شد که از قبل پیش‌بینی نشده است، ابراز داشت: در همین راستا شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی تشکیل و یک ظرفیت بسیار خوبی برای مشورت به مدیران دستگاه‌هایی اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استانی می‌توانند موانع و مشکلات مالی حوزه کاری خود را با دستگاه‌های نظارتی در میان بگذارند، ادامه داد: مسئولان و اعضای شورای نظارتی کردستان اشرافیت کامل بر همه حوزه‌ها داشته و باید ارتباط با آنان مستمر و تقویت شود. 

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه نباید هیچ اعتباری از استان برگشت داده شود، یادآور شد: بازرس‌کل، مدیرکل دیوان محاسبات و نمایندگان سازمان اطلاعاتی و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کردستان به عنوان اعضای شورای نظارتی روحیه بسیار خوبی برای گره‌گشایی از مشکلات داشته و مدیران می‌توانند با مشورت آنان برنامه‌های خود را پیش ببرند.

وی از اختصاص بودجه شهرستان‌ها تا هفته آینده خبر داد و تاکید کرد: فرمانداران برای جذب و شیوه هزینه‌کرد با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هماهنگی کامل داشته باشند.

استاندار کردستان با اذعان به اینکه فصل کار عمرانی در استان وسیع نیست و مدیران باید از این فرصت برای انجام کارهای عمرانی استفاده کنند، گفت: مدیران در جذب اعتبارات و اجرای پروژه‌ها همکاری کنند تا در اجرای قانون دچار ضعف نشوند.

وی با بیان اینکه عمل کردن به قانون به معنای جسارت نداشتن مدیر نیست افزود: مدیر می‌تواند در عین قانون‌مداری، جسورانه وظایف خود را انجام دهد.

استاندار کردستان با یادآوری اینکه خدمت به مردم وظیفه ماست و باید همه پاسخ‌گو باشیم، عنوان کرد: مدیریت به این معنی است که شرایط را با قانون وفق داد و تصمیم درست را در چارچوب قانون اجرا کرد، در غیر این‌صورت مدیر، مدیر نیست و یک اپراتور نیز می‌تواند کار آنها را انجام دهد.

 

زارعی‌کوشا یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان "قانون‌مداری، فسادستیزی و توجه به حقوق عامه" را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار