کد خبر: ۹۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
گروه استان‌ها - نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی گرفته و به شهرداری‌ها داد تا فقط یک دستگاه واحد به استحکام و نظارت فنی آن نظارت کند.
نماینده مردم ماکو در مجلس: نظارت بر استحکام سازه‌ها بر عهده شهرداری‌ها باشد

محمد علی‌پور در گفت‌وگو با آرانيوز  در ارومیه، با اشاره به اینکه در شهرهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت، بلندمرتبه‌سازی رونق کمتری دارد اظهار داشت: اما در حالت کلی با توجه به حادثه اخیر ساختمان متروپل آبادان، باید برای سازمان نظام‌مهندسی و شهرداری‌ها درس عبرتی باشد که نظارت‌های فنی خود را که در قانون پیش‌بینی شده را درست انجام دهند تا حوادثی همچون پلاسکو و متروپل رخ ندهد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تعداد این حوادث در کشور کم است اما ملت را متاثر می‌کند و حتی با روی دادن این حوادث، دشمنان کشورمان مترصد این هستند که در ایران اتفاقی رخ دهد تا بتوانند آن را در بوق و کرنا کنند، هر چند که این دلیل نمی‌شود که عکس‌العملی نسبت به موضوع از خود نشان ندهیم.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: هزینه‌هایی که مردم در ساختمان‌سازی به حساب نظام‌مهندسی برای نظارت پرداخت می‌کنند به این خاطر است که جلوی حوادث احتمالی را گرفته و سازه‌های ایمن احداث شود.

وی افزود: برای ساختمان متروپل ادعا می‌کردند که در برابر زلزله‌های شدید مقاوم است در حالی که در شرایط عادی و بدون زلزله یا هیچ گونه حادثه‌ای، متروپل خود به خود تخریب و فرو ریخت.

علی‌پور تاکید کرد: دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط باید در مقابل هزینه کلانی که از بابت نظارت بر ایمنی و نظارت فنی ساختمان از مردم می‌گیرند، کار خود را به درستی و با جدیت انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به کارکرد اصول نظام‌مهندسی انتقاد داشته و معترض است اظهار داشت: متاسفانه زمانی که شاهد حوادثی همچون متروپل می‌شویم، به علت پراکندگی وظایف دستگاه‌ها، سازمان نظام‌مهندسی شهرداری را مقصر دانسته و بالاعکس، در حالی که در ساختمان‌سازی، مردم فقط این دو را مسئول می‌دانند.

 

علی‌پور ادامه داد: به نظر می‌رسد که در قوانین باید بازنگری صورت گرفته و مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی گرفته و به شهرداری‌ها داد تا فقط یک دستگاه واحد به استحکام و نظارت فنی آن نظارت کند تا در صورت رخ دادن حوادث، فرافکنی و سلب مسئولیت از جانب دستگاه‌ها صورت نگیرید.

 

برچسب ها: آذربایجان غربی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار