کد خبر: ۹۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
گروه استان‌ها- سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان مرکزی گفت: تخلف در سطح بازار در استان مرکزی به حداقل رسیده است.
تخلف در سطح بازار در استان مرکزی به حداقل رسیده است

به گزارش آرانیوز از اراک، محمد شمسی ظهر امروز در مانور تنظیم بازار جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی امروز پنجمین مانور بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی در سطح کل استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 67 اکیپ متشکل از 197 نفر از بازرسان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی، ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف این نظارت را انجام می‌دهند که نتایج خوبی در پی داشته است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه تخلف در سطح بازار به حداقل رسیده است، از اصناف و عزیزانی که در این مدت به ویژه در بحث مردمی‌سازی یارانه‌ها کمک کردند تا شرایط خوبی ایجاد شود تشکر می‌کنیم. 

شمسی بیان کرد: کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی مشمول بازدید و نظارت‌‌ می‌شوند بنابراین تمام صنوف از عمده فروشی‌ها، کارخانجات تولید موادغذایی، پخش، بسته‌بندی، عمده‌فروشی، خرده‌فروشی میادین میوه و تره بار و مغازه‌ها مشمول این طرح هستند.

فروشندگان و کسبه موظف به ارائه فاکتور معتبر هستند

علی محمدی، بازرس صنعت معدن تجارت نیز در مانور تنظیم بازار جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از  روش‌های بازرسی‌ به صورت نوبه‌ای است که در سطح شهر واحدها بررسی می‌شوند و در صورت وجود تخلف به آنها رسیدگی می‌کنند.

وی افزود: شکل دیگر بازرسی به صورت ستاد خبری است که واحدهای متخلف توسط همشهریان از طریق سامانه تخلفات با شماره 1243820135 گزارش می‌دهند، طبق گزارش تخلفات، بازرس مربوطه واحد صنفی متخلف را بررسی می‌کند و در صورتی که تخلفی انجام گرفته باشد مراحل قانونی طی می‌شود در غیر این صورت مشکلی پیش نمی‌آید.

محمدی بیان کرد: در خصوص واحدهای صنفی‌ای که فاکتور خرید را ارائه نمی‌دهند صورت جلسه‌ جهت ارائه فاکتور خرید آنها  تنظیم می‌شود‌، فاکتور های فروش با قیمت‌هایی که به مشتری عرضه می‌کنند مقایسه و مطابقت داده می‌شود و در صورت تخلف بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

 

کسبه نباید خودسرانه قیمت کالا را افزایش دهند

محمد شمسی، سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان مرکزی در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از کسبه محترم تقاضا می‌شود فاکتورهای خود را در مغازه داشته باشند چرا که بازرسان به صورت مستقر از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، شرکت‌های پخش و کارخانه‌جات بازدید می‌کنند و نبود فاکتور شائبه‌هایی را مبنی بر تخلف ایجاد می‌کند. 

وی افزود: در فروشگاه‌ها حتما درج قیمت وجود داشته باشد و قیمت‌های مصوب رعایت شود، در بحث مردمی‌سازی چهار قلم کالا باید قیمت‌های قبل و بعد آن تغییر داشته باشد و بقیه کالا مشمول این قانون نیستند.

شمسی بیان کرد: کسبه نباید خودسرانه قیمت کالا را افزایش دهند، با توجه به قوانین سنگین وضع شده باید تلاش کنند مشمول این جریمه‌های سنگین نشوند، بیشترین تخلفات نبود فاکتور، عدم درج قیمت کالا و گرانفروشی و در بعضی مواقع کم فروشی است.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار