کد خبر: ۸۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
گروه استان‌ها-تولیت آستان قدس رضوی گفت: عتبات عالیات ظرفیت‌ها الهی برای تربیت معنوی که خداوند به بشریت عنایت کرده است.
تولیت آستان قدس رضوی: فتوای سیستانی معادله نبرد با داعش را تغییر داد

به گزارش آرانیوز از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار تولیت‎‌ها و نمایندگان اعتاب مقدس عراق و سوریه که در آستانه میلاد حضرت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد؛ با بیان اینکه خدام رضوی فراهم آوردن امکانات رفاهی برای زیارتی توأم با آسایش و آرامش و تحقق زیارت متعالی همراه با معرفت را دو وظیفه اصلی خود می‌دانند، اظهارداشت: ما معتقدیم همان‌گونه که مردم در زمان حیات ظاهری ائمه اطهار(ع) از محضر آن حضرات کسب فیض می‎کردند؛ امروز نیز باید همان‌گونه از اعتاب مقدسه کسب فیض کنند.

وی افزود: عتبات عالیات ظرفیت‌ها و فرصتی‌هایی متعالی برای تربیت معنوی انسان‌ها به‌ویژه نسل جوان هستند که خداوند متعال در اختیار بشریت قرار داده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت توجه به نسل نوجوان و جوان در فعالیت‌های فرهنگی اعتاب مقدسه، ابراز کرد: ایام جوانی دوران بسیار مهمی در زندگی انسان است که فرد هم برای دریافت معارف نورانی و ارشادات الهی و هم برای انحراف و کجروی آمادگی بالایی دارد؛ لذا دشمنان هدف خود را اثرگذاری بر نسل جوان قرار داده‌اند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه به فعالیت‌های آمریکا برای جذب جوانان عراقی اشاره و خاطرنشان کرد: شنیده شده آمریکا با هزینه خود جوانان بااستعداد عراقی را باهدف انحراف قشر جوان و نوجوان این کشور از ارزش‌های اصیل فرهنگی و دینی طی اردوهایی چندهفته‌ای به آمریکا می‌برد و در قالب برنامه‌هایی می‌کوشد بر افکار و اعتقادات آن‌ها تأثیر بگذارد.

وی افزود: استکبار به دنبال این است که نسل جوان را به‌گونه‌ای تربیت کند که از میان آن‌ها دیگر ابومهدی المهندس پرورش نیابد و نسلی تربیت نشود که با فتوای مرجعیت لباس جهاد بپوشد و حشد شعبی شکل نگیرد و در این میان رسالت علما، نخبگان و روشنفکران دینی عراق در مقابله با این توطئه دشمن بسیار سنگین است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به فیلمی موهون که به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) اهانت کرده و در جشنواره‌ای غربی مورد تجلیل قرار گرفته اشاره مرد و گفت: استکبار از هر تلاشی برای هجمه به اعتاب مقدسه استفاده می‎کند، مستکبران اگر می‌توانستند و قدرتش را داشتند همان جنایتی که متوکل عباسی انجام داد و حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را تخریب کرد، با تمامی حرم‌های مطهر اهل‌بیت(ع) انجام می‌دادند، کما اینکه در بقیع این جنایت را مرتکب شدند.

وی تصریح کرد: دشمنان دین و معنویت می‎دانند این بارگاه‎های نورانی و مقدس الهام‌بخش و حیات آفرین بوده و باعث جهت‌دهی صحیح به مردم و جوانان می‌شوند؛ لذا تلاش دارند بین مردم و خصوصاً نسل جوان با این اماکن شریف جدایی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی با اشاره به فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی علیه داعش، ابراز کرد: چند کلمه فتوای آیت‌الله سیستانی موجب شد جمعیت بالایی از مردم به گروه‌های مقاومت و حشد الشعبی بپیوندند و معادله قدرت در نبرد با داعش تغییر کند، دشمن از این فتوا ضربه سنگینی خورده است، لذا بیکار نمی‌نشیند و تلاش خواهد کرد از نفوذ معنویت در میان جوانان شیعه بکاهد.

وی تصریح کرد: استکبار و استعمارگران از انقلاب شکوهمند اسلامی که تحت لوای مرجعیت شیعی و ولایت‌فقیه صورت گرفت، لطمات فراوانی خورده است؛ لذا سرمایه‌گذاری سنگینی خصوصاً در حوزه رسانه برای ضربه به مرجعیت و ولایت‌فقیه انجام می‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود به اهمیت همکاری و هم‌افزایی اعتاب مقدس برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران تأکید و ابراز کرد: آستان قدس رضوی آمادگی همکاری و هم‌افزایی با اعتاب مقدسه عراق و انتقال تجربیات در زمینه‌های علمی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران را دارد.

قرآن و عترت را رمز اتحاد امت اسلام

همچنین حیدر حسن الشمری رئیس وقف شیعی عراق در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام میلاد حضرت رضا(ع)، ابراز کرد: انسان‌ تنها در سایه سار قرآن و عترت که رسول گرامی اسلام همه را به پیروی از آنها سفارش کرده‌اند، می‌تواند به سعادت برسد.
وی قرآن و عترت را رمز اتحاد امت اسلام دانست و ابراز کرد: امروز امت اسلام نیازمند کسب تعالیم و صفات اسلامی است و که باید آنها را از سیره حضرت رسول گرامی(ص) بیاموزیم.

رئیس وقف شیعی عراق با اشاره به حضور میلیونی زائران در اعتاب مقدسه، ابراز کرد: حضور میلیون زائران و علاقه مندان به اهل بیت(ع) در عتبات عالیات گواهی بر شکست توطئه دشمن در جدایی مردم از این اماکن مقدسه است، دشمن با استفاده از ابزار سخت همچون ناامن سازی و بمب گذاری و استفاده از نرم افزار همچون تهاجم فرهنگی به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و این اماکن مقدسه بوده که شکست خورده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار