کد خبر: ۸۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
گروه استان‌ها- شهردار سنتدج از راه‌اندازی دپارتمان علمی و تخصصی برای نجات و احیای تپه‌های سطح این شهرستان خبر داد.
دپارتمان تخصصی برای احیای تپه‌های شهر سنندج راه‌اندازی می‌شود

به گزارش آرانیوز از سنندج، سیدانور رشیدی صبح امروز در جلسه ساماندهی تپه‌ها و چشمه‌های شهر هزار تپه سنندج اظهار داشت: تپه‌های اطراف شهر سنندج ظرفیت ارزشمند برای جذابیت شهر است از این رو ریل‌گذاری لازم را به صورت برنامه‌ریزی شده برای نجات و حفظ تپه‌های شهر انجام خواهیم داد.

وی از راه‌اندازی دپارتمان علمی و تخصصی برای نجات و احیای تپه‌های شهر سنندج خبر داد و افزود: این دپارتمان در یکی از بهترین نقاط شهر راه‌اندازی و به‌زودی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

شهردار سنندج تصریح کرد: این دپارتمان در راستای تحقق اهداف و برنامه‌ها از جمله احیای چشمه‌ها و جلوگیری از نابودی تپه‌ها و غیره ساختار مشخص شده و از تکنولوژی و بسترهای کاملا تخصصی برخوردار است. 

وی با بیان اینکه به صورت تخصصی و علمی بحث کانون کوهنوردی و تیم کوهنوردی شهرداری در این دپارتمان شکل گرفته است، گفت: در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های شهر خلاق موسیقی، پایتخت کتاب ایران، حفظ تپه‌ها و چشمه‌ها با دعوت همکاری از افراد صاحب نظر و متخصص اقدامات مختلفی در این دپارتمان تخصصی انجام می‌شود.

رشیدی خواستار تعیین شرح وظایف هر کدام از ادارات و سازمان‌ها و اعضا در اساس نامه احیای چشمه‌ها و تپه‌های شهر سنندج شد و عنوان کرد: به عنوان خدمتگزار وظیفه داریم در خدمت شهر باشیم و به عنوان پایه اصلی موضوع در مورد تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای شهر اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم قبل از هر نوع تصمیماتی که در کمیسیون ماده صد و غیره گرفته می‌شود موضوعات در این دپارتمان تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

شهردار سنندج در ادامه با اشاره به برنامه شهرداری در قالب «پویش سنه  سبز» گفت: در همین راستا برای تپه توس نوذر و سایر تپه‌های سطح شهر برنامه‌هایی طراحی شده و مسیر دسترسی مردم به تپه‌ها را تسهیل خواهیم کرد. 

 

رشیدی با ذکر اینکه دنبال عملیاتی کردن کار در بحث نجات بخشی و احیای تپه‌های سطح شهر هستیم، ابراز داشت: اگر روند کار با کمی تاخیر مواجه است، اطمینان داشته باشید ریشه‌ای کار خواهیم کرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار