کد خبر: ۸۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
نماینده مردم دشتستان گفت: این شهرستان قطب اصلی نخبه پرور در استان بوشهر است اما در بحث انتخاب مدیران بومی با وجود تاکید دستور رئیس جمهور،این امرروی زمین مانده است.

به گزارش آرانیوز از شهرستان دشتستان، ابراهیم رضایی نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولویت استان بوشهر اتصال ریلی است، راه استان بوشهر در محل پروژه قرار گرفته و در حال پیگیری است و سرمایه گذار برای آن نیست اما دولت به دنبال راه‌های تامین مالی است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که با توجه به تنش آبی اخیر و سهمیه‌بندی آب در دشتستان، چه تمهیداتی برای کم کردن این تنش شده  و تا چه مدت مردم باید آب را به صورت جیره‌بندی مصرف کنند افزود: آب شرب شهرستان دشتستان به شرط اجرای طرح‌ها در آبپخش، سعدآباد، برازجان وضعیت بهتری پیدا می‌کند و در صورت تکمیل اجرای انتظار می‌رود وضعیت اب بهتر شود. 

رضایی ابراز داشت: پیگیری نوسازی شبکه آبفا هستیم تا مشکل هم باید رفع شود چراکه خیلی از هدر رفت آب در همین فرسودگی شبکه است؛ تلاش داریم که شبکه آب در شهرشتان دشتستان نوسازی شود و جلوی برداشت‌های غیر مجاز گرفته شود و آب فقط در مصرف خانگی قرار گیرد. 

نماینده دشتستان در مورد طرح آبخیز داری ابراز داشت: کار احداث سد بهترین راه تامین منابع آبخیزداری است و باید طرح‌های آبخیزداری منابع باید تقویت شود. 

رضایی درباره بحث بهداشتی بودن آب شهرستان دشتستان گفت: آب شرب شهرستان دشتستان هیچ مشکلی ندارد و مردم خیالشان راحت باشد، آن قسمت که خبری شده است مربوط به ۴۰ روستای شهرستان دشتستان که تحت نظارت آبفا نیست و درد بزرگی است و مسؤولین آبفا بر عهده نمی‌گیرند و نظارت انجام نمی‌شود. از وزیر نیرو سئوال کردیم چرا ۴۰ روستا‌های شهرستان دشتستان فاقد آب شرب بهداشتی است و این موضوع همچنان در حال پیگیری است. 

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اینترنت در شهرستان گفت: با پیگیری که کردیم اکثر مناطق شهرستان دشتستان به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند. 

رضایی در مورد وضعیت راه‌های شهرستان دشتستان اظهار داشت: پروژه راه سه راهی وحدتیه به سعدآباد عملیات اجرایی آن شروع شده است، همچنین جاده نمازگاه به تنگ ارم به زودی مناقصه آن شروع می‌شود که متاسفانه به تعداد کیلومتر مسیر، فوتی داشته است، جاده دهمرد در حال پیگیری هستیم و همچنین جاده کلمه به نینیزک، برازجان باید ترمیم شود.

رضایی افرود: برای جاده گیسکان اعتبارات جذب شده است، امید داریم امسال فاز اول آن اجرا شود در صورت اجرا یک تحول بزرگی اتفاق خواهد افتاد و راه مناسب برای ساکنان و گردشگری خواهد بود. 

نماینده دشتشتان در مجلس شورای اسلامی در مورد سهیمه جذب نیروهای بومی در آزمون‌های وزارت نفت در بوشهر اظهار داشت: از آزمون‌های وزارت نفت شاکی هستیم، ماده ۴۷ برنامه توسعه اولویت جذب نیروها است و باید وزارت نفت به آن پایبند باشد. 

رضایی افزود: شهرستان دشتستان قطب اصلی نخبه در استان بوشهر است اما در بحث انتخاب مدیران بومی حتی دستور رئیس جمهور هم زمین مانده است و وزیر نفت احضار خواهیم کرد. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار