کد خبر: ۸۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: می‌توان با ارتباط‌گیری با کشورهای همسایه، از ظرفیت آن‌ها برای توسعه مناطق مرزی استفاده کرد و نگاه راهبردی و استراتژیک به مرزها یک نگاه فرصتی است.

به گزارش آرانیوز از ارومیه، محمدصادق معتمدیان در دومین روز از دوازدهمین سفر شهرستانی به خوی، با حضور در شهر مرزی قطور ضمن اشاره به اهمیت توسعه اقتصادی مناطق مرزی اظهار داشت: اگر نگاهی به کشورهای همسایه استان آذربایجان‌غربی داشته باشیم، می‌بینیم که ۱۲ فرودگاه بین المللی در کشورهای همسایه و نزدیکی استان آذربایجان‌غربی وجود دارد که ارتباط استان آذربایجان‌غربی را در کمتر از یک ساعت با این کشورها برقرار می‌کند و این نشان از موقعیت ممتاز استان دارد.

وی تصریح کرد:حتی از لحاظ تاریخی نیز جاده ابریشم مورد توجه است که کشور ما را به اروپا وصل می‌کند و همچنین توجه ویژه دولت سیزدهم به مرزها قابل توجه است و در سفر اخیر رئیس جمهور به استان دستورات ویژه‌ای در جهت اقتصاد مرز صادر شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه یکی از عواملی که باعث شده در مرزها ناهماهنگی و توقف در فرآیندهای اقتصادی داشته باشیم، عدم مدیریت واحد است و در سفر اخیر ریاست جمهوری مدیریت واحد ملی از مرکز به خود استان واگذار شد که باعث رونق فعالیت اقتصادی در استان خواهد شد.

معتمدیان بیان کرد: نگاه استانی و شهرستانی به مرزها باید تغییر پیدا کند و نگاه ملی و بین المللی به مرزهای آذربایجان‌غربی ایجاد شود بنابراین  مرزهای استان نیاز به توجه ویژه دارند و یکی از مصوبات اخیر سفر ریاست جمهوری، تکمیل جاده‌های مواصلاتی مرزها به عنوان مرزهای اقتصادی است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رئیس جمهور تاکید ویژه‌ای بر دیپلماسی فعال منطقه‌ای دارند و اختیارات ویژه‌ای به استانداران داده شده است که می‌توان با ارتباط گیری با کشورهای همسایه، از ظرفیت آن‌ها برای توسعه مناطق مرزی استفاده کرد و نگاه راهبردی و استراتژیک به مرزها یک نگاه فرصتی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار