کد خبر: ۸۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
گروه استان‌ها- استاندار لرستان گفت: از تمامی ظرفیت‌ها برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی این استان باید استفاده شود.
رویکرد پدافند غیرعامل در ادارات استان لرستان باید لحاظ شود

به گزارش آرانيوز  از خرم‌آباد، فرهاد زیویار شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل با بیان اینکه پدافند غیرعامل ظرفیتی مهم برای شناسایی تهدیدها است اظهار داشت: پدافند غیرعامل با نگاه آینده‌نگرانه به شناسایی مسائل و تهدیدات جامعه پرداخته و در جهت رفع مخاطرات عمل می‌کند.

وی افزود: موضوعات مهمی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه عصر امروز مطرح شد و در پایان پس از بررسی و جمع‌بندی نقطه‌نظرات حاضرین، تصمیمات بسیار خوبی  در قالب مصوبات جلسه گرفته شد.

 

استاندار لرستان در رابطه با 2 درصد اعتبار اختصاص‌یافته به پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی این استان عنوان کرد:  گزارش جامعی تهیه و در اختیار کارگروه برای اتخاذ تدابیر لازم قرار بگیرد.

وی بیان کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذی از مهم‌ترین مواردی است که در بحث پدافند غیرعامل به آن پرداخته شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در لرستان ضرورت دارد اقدامات اثرگذاری با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

خادمی با بیان اینکه موارد بهداشتی و بیولوژیک به‌ویژه در بحث کشتارگاه‌های استان لرستان از دیگر نکاتی بود که در قالب دستور کار در جلسه امروز مطرح شد گفت: مقرر شد به منظور رفع مشکلات در این حوزه اقدامات لازم حمایتی با برنامه‌ریزی دقیق و رعایت تمام موازین انجام شود و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در اختیار کارگروه قرار گیرد.

زیویار با بیان اینکه استفاده صحیح از انرژی بخشی از مهم‌ترین تصمیمات کارگروه پدافند غیرعامل را به‌خود اختصاص داده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به بررسی ظرفیت‌های موجود اقدام کنند و این ظرفیت‌ها به‌منظور بهره‌گیری صحیح به کارگروه معرفی شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از تمامی ظرفیت‌ها برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل در این استان از جمله مذاکره با بانک‌ها و یا اختصاص اعتبار اجرای طرح باید استفاده شود؛ بدیهی است برنامه‌ریزی دقیق در انجام صحیح اقدامات اثرگذارتر خواهد بود و موجب برداشتن گام‌های اساسی می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار