کد خبر: ۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس گفت: استفاده از توان بخش خصوصی برای بالفعل کردن ظرفیت‌های گردشگری فارس یک ضرورت است.

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس :استفاده از بخش خصوصی برای بالفعل کردن ظرفیت گردشگری استان/ تحولی عظیم در بخش گردشگری در راه است

به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه فارس )

شاپور رستمی ظهر امروز در نشست معاونان توسعه مدیریت و ذی‌حسابان ادارات کل میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: استان فارس یکی از سه استان کشور است که معاونت زیارت و گردشگری در آن در نظر گرفته‌شده و امیدواریم بتوانیم با استفاده از این ظرفیت میزبانی خوبی برای ملت ایران و میهمانان جهان باشیم.

وی افزود: در سال گذشته میلادی 6 درصد درآمد کشورهای جهان مربوط به گردشگری بود و بعد از نفت و خودروسازی سومین جایگاه را متعلق به خود ساخت.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه امروزه از هر 11 شغل یکی در بخش گردشگری است، ادامه داد: با وجود 3 هزار اثر در استان فارس تلاش می‌کنیم تا بتوانیم به جایگاه موردنظر دست پیدا کنیم که در دنیا از نظر جایگاه گردشگری در شمار 10 کشور دنیا هستیم و استان فارس سومین استان در کشور است که می‌تواند با موهبت‌هایی که دارد جایگاه خود در صنعت گردشگری را ارتقا دهد و با شرایط بعد از برجام و هماهنگی تمام دستگاه‌ها امید داریم بتوانیم این صنعت را به جایگاه خود برسانیم.

رستمی اضافه کرد: بخش اول ظرفیت فارس از نظر آثار تاریخی است که در اقصی نقاط فارس وجود دارد و به واقع آثار فارس متعلق به تمدن ایران اسلامی و افتخاری برای کشور است.

معاون گردشگری و زیارت استاندار فارس بیان کرد: بخش دوم بُعد زیارتی فارس است که سومین حرم اهل‌ بیت (ع) و بقاع متبرکه متعدد می‌توانند از ظرفیت‌های ما در جذب گردشگر مذهبی باشند.

وی اضافه کرد: محور سوم، ظرفیت فارس در بحث پزشکی و جایگاه دانشگاه‌های فارس و شیراز این حوزه است که به‌عنوان یک‌ قطب پزشکی از سایر استان‌های کشور و کشورهای خلیج‌فارس پذیرش گردشگری سلامت دارد.

معاون استاندار فارس ابراز داشت: 800 نقطه طبیعی در فارس وجود دارد که ظرفیت خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی است و با ساماندهی آن باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد و همین‌طور دو ظرفیت خوب شیراز یعنی حافظ و سعدی نیز باید این شهر را به‌گونه‌ای مجزا نشان دهند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند که اگر بخش گردشگری فارس فعال شود می‌تواند این استان و استان‌های هم‌جوار را از حوزه‌های دیگر بی‌نیاز کند.

معاون گردشگری و زیارت استاندار فارس در پایان اظهار داشت: بیشترین هدف‌گذاری ما استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بالفعل کردن ظرفیت‌های گردشگری فارس است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار