کد خبر: ۸۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۴۵ روستای شهرستان اسلام‌آباد غرب در قالب طرح جهاد آبرسانی با جمعیتی بالغ بر ۵۳ هزار و ۸۶ نفر، با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آغاز شد.

به گزارش آرانیوز از کرمانشاه، اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور امروز در بدو ورود خود به استان کرمانشاه با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آبفا استان، فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب از طرح آبرسانی مجتمع ۱۴ روستایی دیزگران شهرستان اسلام آبادغرب با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۶۸۸ نفر بازدید کرد.

علیرضاکاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در حاشیه این بازدید با اشاره به تحت پوشش خدمات آبفا قرار دادن ۳ روستای خودگردان شهرستان در قالب این پروژه، گفت: به منظور بهره‌مندی۲ هزار و ۶۸۸ نفر از جمعیت روستایی شهرستان حفر یک حلقه چاه به عمق ۱۵۰ متر، ۶ هزار و ۹۰۰ متر لوله‌گذاری، ساخت ۲ باب مخزن ۵۰۰ و ۱۰ مترمکعبی و ساخت اتاقک چاه در دست اجرا است.

اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور در ادامه بازدیدهای خود از طرح‌های جهاد آبرسانی شهرستان اسلام آبادغرب، از پروژه حفر چاه مجتمع ۷ روستایی لرینی آجودانی با جمعیتی بالغ بر  هزار و ۸۸۰ نفر بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در توضیح این طرح جهادی، از تحت پوشش خدمات آبفا قرار گرفتن ۷ روستای شهرستان اسلام آباد غرب در قالب پروژه لرینی آجودانی خبر داد.

کاکاوند گفت: از جمله اقدامات شرکت آبفا استان کرمانشاه جهت رفع مشکل آب شرب ۷ روستای خودگردان این شهرستان، حفر یک حلقه چاه عمیق بود که در حال حاضر با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است.

مراسم افتتاح مخزن ۲ هزار متر مکعبی بدره‌ای شهر اسلام آبادغرب و عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۴۵ روستای این شهرستان در قالب طرح جهاد آبرسانی با جمعیتی بالغ بر ۵۳ هزار و ۸۶ نفر در ادامه این سفر، با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

کاکاوند در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها ۴۰ هزار شهروند اسلام آبادغربی و اهالی ۴۵ روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار و ۸۶ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۲۰ میلیارد ریال شامل ساخت مخزن ۲ هزار مترمکعبی بدره‌ای شهر اسلام آباد غرب و ۷۵ کیلومتر لوله ‌گذاری، احداث ۷ باب مخزن ذخیره به ظرفیت هزار و ۸۰۰ مترمکعب، ساخت ۷ باب موتورخانه به ظرفیت ۱۷۱ مترمربع و ۷ واحد ایستگاه پمپاژ در ۴۵ روستای شهرستان است.

جعفری در ادامه برنامه کاری امروز خود، با حضور در شهرستان دالاهو از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرندغرب نیز بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان در حاشیه این بازدید به پیشرفت ۳۹ درصدی پروژه فوق اشاره کرد و گفت: این تصفیه‌ خانه از نوع لجن فعال با هوادهی گسترده و با قابلیت حذف نیتروژن است و ظرفیت تصفیه ۲ هزار و ۲۰۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز را دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار