کد خبر: ۸۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
گروه استان‌ها- جزئیات تغییر ساعات اداری در استان لرستان اعلام شد و این تغییر ساعت تا ۱۵ تیر ماه سال امسال برقرار است.
جزئیات تغییر ساعات اداری در استان لرستان اعلام شد/ دستور العمل استاندار برای ادارات

به گزارش آرانيوز از خرم‌آباد، جلسه کارگروه مدیریت انرژی استان شامگاه دوشنبه به ریاست زیویار استاندار لرستان و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و معاون  هماهنگی امور عمرانی،  مدیرکل مدیریت بحران و جمعی از مدیران کل ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی برگزار که در این جلسه آخرین تصمیمات کارگروه  و راهکارهای ممکن در راستای کاهش مصرف برق در سطح استان مطرح شد. 

فرهاد زیویار استاندار لرستان در این جلسه اظهارداشت: از ر‌وز 17 خردادماه امسال تا 15 تیر ماه ساعت کاری ادارات دولتی استان لرستان در روزهای شنبه تا چهارشنبه با نیم ساعت تاخیر از ساعت 7:45 صبح  شروع به کار کرده و پایان وقت اداری با یک ساعت تعجیل در  ساعت 13:30 و در روز پنجشنبه به همان منوال از ساعت 7:45 تا ساعت 12:30 تعیین و ابلاغ می‌شود.

وی با تاکید بر تدوین برنامه مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم سال افزود: هدف از تغییر ساعت کاری ادارات، مدیریت مصرف برق، پیشگیری از خاموشی یا حوادث احتمالی، پایداری شبکه توزیع برق، مدیریت بهینه مصرف و کاهش بار شبکه و مصرف است.

استاندار لرستان خطاب به دستگاه‌های دولتی استان لرستان تاکید کرد: تمام ادارات موظف‌اند که در ساعات اداری 30 درصد و در ساعت‌های غیراداری 60 درصد از مصرف برق خود را نسبت به روزهای عادی کاهش دهند.همچنین همه دستگاه‌ها موظفند که مصرف برق به‌ویژه در حوزه روشنایی را مدیریت و از مصرف غیرضروری خودداری کنند.

وی گفت: شرکت توزیع برق استان لرستان موظف است که در فواصل زمانی مشخص و به شکل دوره‌ای میزان مصرف دستگاه‌های مختلف را پایش و ادارات پرمصرف و کم‌مصرف را  به استانداری معرفی کند.

زیویار تصریح کرد: صداوسیمای استان نیز موظف است که با همکاری شرکت توزیع برق نسبت‌به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان گرامی و فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف برق و مدیریت مصرف به‌صورت مستمر اقدام کند.

 

وی بر ضرورت تدوین جدول خاموشی دقیق و روشن و اطلاع‌رسانی به‌موقع پیش‌از هرگونه خاموشی احتمالی تاکید و اظهارداشت: تلاش بر این است که برق مشترکان خانگی و صنایع و واحدهای تولیدی استان حتی المقدور قطع نشود هرچند لازم است که همه مشترکان خانگی و صنعتی نسبت به رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از مصرف بی‌رویه اقدام کنند.

استاندار لرستان یکی دیگر از دستگاه‌های مسئول در مدیریت مصرف برق را سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و افزود: این سازمان موظف است نسبت به توجیه و ارشاد کشاورزان برای مدیریت مصرف برق و خاموش کردن برق موتور چاه‌های کشاورزی به میزان پنج ساعت در شبانه‌روز از ساعت 11 تا 18 (ساعات اوج مصرف) اقدام کند که در این صورت برق مصرفی در سایر ساعات شبانه‌روز برای کشاورزان به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود.

وی عنوان کرد: این تغییر ساعت تا 15 تیر ماه سال امسال برقرار است و به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس 115، خدمات شهری شهرداری‌ها، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها، سایر ادارات دولتی استان لرستان مشمول این تغییر ساعت هستند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار