کد خبر: ۸۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از عصر دوشنبه (امروز) تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۸ خردادماه شاهد رگبار سنگین باران همراه با تگرگ، رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود.
باران سنگین، تگرگ و گردوخاک آسمان قزوین را فرامی‌گیرد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با آرانيوز در قزوین از صدور هشدار سطح زرد شماره 17 مرکز پیش‌بینی هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس از عصر دوشنبه (امروز) تا اواخر وقت چهارشنبه 18 خردادماه شاهد رگبار سنگین باران همراه با تگرگ، رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی اضافه کرد: به خاطر رشد ابرهای همرفتی شاهد تداوم ناپایداری‌های جوی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهیم بود که نتیجه آن رگبار، رعدوبرق و وزش بادهای شدید لحظه‌ای است که بارندگی‌های رگباری از اواخر وقت سه‌شنبه(فردا) 17 خرداد شدیدتر خواهد بود و در اواخر وقت چهارشنبه هم شاهد وزش شدید باد و خیزش گردوخاک خواهیم بود.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه به علت وزش بادهای شدید احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سبک بالاست، گفت: به همین خاطر محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها باید در دستور کار شهرداری‌ها و سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه احتمال بالای آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها هم‌استانی‌ها و گردشگران باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.

گروه‌های حساس تنفسی روز چهارشنبه در فضای باز تردد نکنند

عضو شورای پیشگیری از بحران استان قزوین با ذکر اینکه شاهد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در روز چهارشنبه خواهیم بود، گفت: به همین خاطر گروه‌های حساس به ویژه کودکان و سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی باید از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین با توجه به احتمال برخورد صاعقه کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات پرهیز کرده و کارفرمایان هم باید انجام کار در فضای باز به ویژه در ساختمان‌ها و نقاط مرتفع را ممنوع کنند.

وی با اشاره به احتمال لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد در اثر بارش باران ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش دید افقی ناشی از بارش‌ها و خیزش گردوخاک بخش‌های راهداری و خدمات شهری باید برای امن کردن مسافرت‌های برون‌شهری و درون‌شهری باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار