کد خبر: ۸۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با انتقاد شدید از وضعیت نیمه‌تمام برج‌های دوقلوی خرم‌آباد و احتمال سقوط این سازه ناایمن گفت: مردم از این وضعیت ناخشنود هستند، تذکر می‌دهم قبل از وقوع حادثه دردناکی پیشگیری به‌ عمل بیاید.
انتقاد شدیداللحن نماینده ولی‌فقیه در لرستان از وضعیت برج‌های دوقلوی خرم‌آباد/ این سازه نیمه‌تمام سقوط نکند

به گزارش آرانیوز از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهرستان با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی و لزوم افزایش نظارت بر بازار و مبارزه با گران‌فروشی اظهار داشت: مسئولان متعهد شده بودند که افزایش قیمت تنها در چهار قلم کالای اساسی رخ دهد اما متأسفانه شاهد افزایش قیمت برخی کالاهای ثانویه نیز هستیم که باید در این راستا طرح‌های مبارزه با گرانفروشی استمرار یابد.

وی افزود: رئیس‌جمهور در سفر خود به لرستان گفتند که این استان را باید در محور اشتغال ویژه ببینیم که در این راستا باید صنایع تبدیلی به مرحله تولید و اشتغال بازگردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: ویژه دیدن در این است که صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل این استان به مرحله تولید و اشتغال بازگردد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 

وی با اشاره به ثبت روز بدون فوتی در کشوربیان  کرد: روز پنجشنبه 12 خرداد پس از بیش از دو سال از حضور ویروس کرونا و نداشتن فوتی در کشور رخ نداد که شکر به درگاه الهی و قدردانی از کادر درمان بر همه ما واجب است.

شاهرخی گفت: از کادر درمان، بیمارستان‌ها و تأمین اجتماعی و همه کسانی که به نوعی در کنترل کرونا نقش داشتند تشکر می‌کنیم و استمرار این وضعیت در گرو عمل به اصول بهداشتی، تزریق واکسن و استفاده از ماسک است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به فرارسیدن سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به‌عنوان یادگار امام راحل(ره) باید از آسیب های احتمالی دشمنان نظام حفظ شود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه جاری‌شدن یاد و نام امام راحل همه آحاد مردم را به‌سمت اهداف انقلاب هدایت می‌کند، اظهار داشت: توجه به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ضروری است.

وی با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی با اعتماد به مردم نظریه جمهوری اسلامی را ارائه کرد و آن را با آرای مردمی حاکمیت بخشید، افزود: جمهوریت و اسلامیت برگرفته از مبانی اسلامی است، در عین حال سرافرازی یک ملت در گرو توجه به سرمایه اجتماعی نظام است چرا که مسیر توسعه را هموار می‌کند.

نماینده ولی‌‎‌فقیه در لرستان با تإکید بر اینکه باید در سیاست‌های داخلی و خارجی بر مبنای اهداف امام راحل عمل کنیم، عنوان کرد: امام راحل بر مبنای پایبندی به احکام اسلامی، اعتماد به مردم و انتخابات را تجلی اراده مردمی دانستن حرکت کرد چراکه اسلامی را که امام تبیین کرد همان اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان اینکه اسلام مدنظر بنیانگذار انقلاب اسلامی، ضد ویژه‌خواری، ضد فساد، ضد استکبار و اشرافی‌گری است، بیان کرد: امام خمینی(ره) اسلام انقلابی، عدالتخواه و معنویت‌گرایی را عرضه کرد و مردم‌سالاری دینی را رواج داد.

شاهرخی انتخابات را بزرگترین مظهر مردم سالاری دینی دانست و گفت: باید تلاش کنیم که نظام را از آسیب‌های احتمالی محفوظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ریزش ساختمان متروپل گفت: در این حادثه هیچ‌کدام از اصول فنی، مهندسی و ایمنی رعایت نشد که منجر به جان‌باختن جمعی از هم‌وطنان و غم و اندوه ملت شد.

شاهرخی با بیان اینکه چرا باید چنین حادثه دردناکی چون متروپل رخ دهد و عده‌ای آسیب ببینند تا زمینه تبلیغات دشمنان فراهم شود، اظهار داشت: در دیدار با مسئولان دستگاه‌های مرتبط بارها اشاره کرده‌ام مردم از این وضعیت ناخشنود هستند و باید قبل از وقوع حادثه پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع حوادث بسیار مهم است، افزود: سال‌هاست که ساختمانی با نام برج‌های دوقلو در میدان 22 بهمن خرم‌آباد نیمه‌تمام رها شده‌است و بتن‌های سیمانی این سازه توسط جرثقیل نگهداری می‌شود و در پارک صخره‌ای نیز هتلی سال‌ها نیمه‌کاره باقی مانده است.

وی بیان کرد: اگر بر اثر گرما و سرما و انبساط و انقباض بتن‌های سیمانی برج دوقلوی خرم‌آباد به هر دلیلی سقوط کند فاجعه جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

شاهرخی گفت: در دیدار با مسئولین دستگاه‌های اجرایی موضوع برج‌های دوقلوی خرم‌آباد را بیان و یک بار هم در نماز جمعه اشاره کرده‌ام، مردم از این وضعیت ناخشنود هستند، تذکر می‌دهم قبل از وقوع حادثه دردناکی پیشگیری به‌ عمل بیاید.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار