کد خبر: ۸۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
گروه استان‌ها- جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باغ موزه‌های دفاع مقدس تاکنون در ۲۲ مرکز استان ایجاد شده و به تدریج در همه مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شود.
باغ موزه‌های دفاع مقدس ‌در همه مراکز استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

به گزارش آرانیوز از گناباد، سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر سعیدی شب گذشته در جلسه بررسی جانمایی احداث نخستین معراج شهدای کشور در گناباد اظهارداشت: رزمندگان گنابادی 90 درصد از فعالان معراج شهدای کشور در دوران دفاع مقدس را تشکیل می‌دادند و این شهرستان از جایگاه خاصی در این زمینه در بین سایر مناطق کشور برخوردار است.

جانشین فرمانده جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: راه‌اندازی نخستین پردیس معراج شهدای کشور نقطه عطفی در ترویج فرهنگ و معارف ایثار و شهادت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس ضرورت دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و ایجاد پردیس معراج شهدا علاوه بر توسعه گردشگری نقش مهمی در انتقال فرهنگ و باورهای معنوی در جامعه دارد.

 

رئیس هیئت امنای پردیس معراج شهدای کشور هدف از ایجاد پردیس معراج شهدای کشور را استفاده از ظرفیت‌ها و ابزار فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: 90 درصد پردیس معراج شهدا کارکرد عمومی دارد و در این مکان علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری، مکانهایی نظیر کتابخانه، بازارچه صنایع دستی ، رستوران، هتل و مراکز اقامتی و غیره ایجاد می‌شود.

سردار سعیدی خاطرنشان کرد: باغ موزه‌های دفاع مقدس تاکنون در 22 مرکز استان ایجاد شده و به تدریج در همه مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شود و علاوه بر مراکز استانی این باغ موزه‌ها در شهرستان‌های خرمشهر و دزفول استان خوزستان و شهرستان طبس استان خراسان جنوبی ایجاد شده و یا در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: 450 نفر در قالب معراج شهدای کشور و در جریان رسیدگی به امور شهدا و انتقال اجساد شهدا در دوران دفاع مقدس و 54 نفر هم بعد از اتمام جنگ تحمیلی تاکنون به شهادت رسیدند و پیکرهای 46 هزار شهید گمنام دفاع مقدس تاکنون شناسایی و تقدیم خانواده هایشان و تشییع و تدفین شدند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار