کد خبر: ۸۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
گروه استان‌ها- رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه طرح تشدید برخورد با رانندگان قانون گریز در اصفهان اجرا می‌شود گفت: ۱۰۱۱ خودرو در یک ماه گذشته به دلیل سرعت غیرمجاز از سوی پلیس راهور استان توقیف و ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل شد.
طرح تشدید برخورد با رانندگان قانون گریز در اصفهان اجرا می‌شود

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با آرانيوز  دراصفهان، با اشاره به توقیف یک هزار و 11 خودرو در استان اظهار داشت: طرح تشدید برخورد با رانندگان قانون گریز که با سرعت غیرمجاز به‌ رانندگی تهاجمی می‌پردازند از ابتدای امسال در دستور کار ویژه پلیس راهور استان اصفهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا یک هزار و 11 خودرو دری یک ماه گذشته به دلیل سرعت غیرمجاز از سوی کارشناسان پلیس راهور استان توقیف و ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل شد. لازم به ذکر است که بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز در ساعات پایانی شب و در بزرگراه‌های شهید اردستانی، شهید اقارب پرست و شهید میثمی رخ می‌دهد‌.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان پیرامون 3 برابر شدن دوربین‌های ثبت تخلف در اصفهان تصریح کرد: حداکثر میزان سرعت در بزرگراه‌های استان اصفهان 90 کیلومتر تعیین شده است که در صورت تخلف علاوه بر جریمه 210 هزار تومانی، 10 نمره منفی برای رانندگان خودروهای شخصی و 15 نمره منفی برای رانندگان عمومی در نظر گرفته شده 

وی افزود: یکی از مشخصه‌های اصلی شهرهای هوشمند مجهز شدن آن‌ها به دوربین‌های ثبت تخلفات هوشمند است، بنابراین باید به مرور به سمت کاهش حضور فیزیکی ماموران پلیس و استفاده از دوربین‌های هوشمند در سطح شهرها گام برداریم. در حال حاضر بیشتر دوربین‌های نظارت تصویری به صورت هوشمند تخلفات ثبت شده را به تلفن همراه رانندگان متخلف ارسال می‌کنند و در تلاش هستیم تا این اقدام توسط تمامی دوربین‌ها انجام شود.

محمدی خاطرنشان کرد: ضریب خطای دوربین‌های ثبت الکترونیک بسیار پایین بوده و این در حالی است که رانندگان معترض به جریمه‌های خود می‌توانند با مراجعه به مرکز اجرائیات پلیس راهور استان اعتراض خود را برای رسیدگی‌های بیشتر ثبت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار