کد خبر: ۸۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
گروه استان‌ها ـ مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران گفت: هزینه‌های پیوند کلیه و درمان بیماران کلیوی سرسام‌آور شده و از طرفی بیماران دیالیزی با کمبود داروهای خارجی روبه‌رو شدند که باید برای رفع این مشکلات اقدام جدی انجام شود.
هزینه‌های پیوند کلیه و درمان بیماران کلیوی سرسام‌آور شد‌

به گزارش آرانيوز از قزوین، اعظم پناهی‌مهر عیسی‌لو صبح امروز در دیدار با ابوالحسن کبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین که در سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هزینه‌های پیوند کلیه و درمان بیماران کلیوی سرسام‌آور شده و از طرفی بیماران دیالیزی با کمبود داروهای خارجی روبه‌رو شدند که باید برای رفع این مشکلات اقدام جدی انجام شود.

وی با انتقاد از برخی سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان در حوزه تأمین داروی بیماران کلیوی اضافه کرد: با وجود اینکه سیاست حمایت از مصرف داروهای ساخت داخل کار درستی است و ما هم مخالف آن نیستیم، اما برخی بیماران پیوند کلیه ما چندین سال است که داروی خارجی مصرف کرده‌اند و کلیه آنها با داروهای ایرانی سازگار نیست.

پناهی‌مهر با بیان اینکه کمبود داروهای خارجی و نایاب شدن برخی از اقلام فشار روحی و روانی زیادی به بیماران دیالیزی و پیوندی وارد کرده است، ادامه داد: این استرس‌ها برخی اوقات موجب تشنج و شوک به بیماران کلیوی شده و دولت و وزارت بهداشت باید با درک شرایط داروهای خارجی را با قیمت مناسب تأمین کرده و در اختیار این قشر قرار دهند.

لزوم ایجاد مرکز پیوند اعضا در استان قزوین

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر اینکه نباید قانون کار برای بیماران خاص و کلیوی یکسان مانند افراد عادی اجرا شود، گفت: با توجه به ضعف جسمانی شدید برای بیماران کلیوی شاغل بازنشستگی پیش از موعد مطالبه جدی این بیماران است که باید مورد توجه نمایندگان مجلس و دولت قرار بگیرد.

پناهی‌مهر افزود: این بیماران عملاً توان انجام کار را از دست داده‌اند و اجبار آنها به حضور بر سر کار فقط باعث ایجاد فشار جسمی و روانی به آنها و خانواده‌شان می‌شود. از طرفی تأمین مخارج زندگی هم برای آنها سخت است و باید بسته‌های حمایتی برای آنها تعریف شود. ما هم تلاش می‌کنیم با کمک خیران هزینه‌های دارو و درمان آنها را تأمین کرده و کمک‌های معیشتی برای آنها دریافت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد مرکز پیوند اعضا در استان قزوین ادامه داد: اگر استانداری قزوین در این حوزه ورود جدی داشته باشد، ما هم تلاش می‌کنیم از ظرفیت نهادهای خیریه برای تسریع در احداث این مرکز استفاده کنیم. در ضمن انجمن بیماران کلیوی استان قزوین به 34 دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی و دیالیزی نیاز دارد که امیدواریم این دستگاه‌ها در اختیار این انجمن قرار بگیرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار