کد خبر: ۸۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
گروه استان‌ها- همزمان با دهه کرامت طرح‌های بندری استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طرح‌های بندری استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید

به گزارش آرانيوز از بندرعباس، همزمان با آغاز دهه کرامت سه طرح اجرا و نصب بولرد، زیرسازی و اجرای آسفالت روی موج شکن و اجرای سیستم‌های ایمنی اطفا حریق در بنادر غرب استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

قاسم عسکری نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه این مراسم اظهار داشت: اجرای این سه طرح بندری در غرب استان هرمزگان با تکیه بر توان داخلی و در راستای افزایش ضریب ایمنی برای شناورها، ایجاد امنیت بر روی موج شکن‌ها و حوضچه بندر صورت گرفته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان در تشریح این سه طرح گفت: اجرا و نصب 60 عدد بولارد برای پهلوگیری شناورها، اجرای آسفالت به طول یک هزار و 250 متر روی موج شکن شرقی بندر لنگه و همچنین اجرای سیستم‌های ایمنی اطفای حریق با نصب 10 تاور مانیتور و هیدرانت بر روی موج شکن ضلع شرقی و همچنین نصب سیستم روشنایی و دوربین مدار بسته بر روی موج شکن بندر مطابق با برنامه زمان‌بندی در بنادر غرب هرمزگان انجام و به شکرانه دهه کرامت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عسکری نسب هدف از اجرای این طرح‌ها را ارائه خدمات به شهروندان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی،  بسط و گسترش صادرات غیرنفتی، ارتقای توان عملیاتی بنادر لنگه، افزایش ضریب ایمنی شناورهای سنتی مستقر در این بنادر، ارتقای سطح ایمنی پهلوگیری کشتی‌ها و ارائه  خدمات مطلوب به ساحل‌نشینان و دریانوردان این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در تمامی مراحل با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تولیدات ملی و مطابق با آخرین استانداردهای روز تهیه و اجرا شده خاطرنشان کرد: رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی منطقه و بهبود معیشت و زندگی ساحل‌نشینان همواره مد نظر بوده و اجرای این سه طرح نیز بر اساس همین راهبرد صورت گرفته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با بیان اینکه سیاست و رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی توسعه و گسترش طرح‌های زیرساختی در جهت رونق تجارت منطقه است تصریح کرد: تحقق این مهم در افزایش عملکرد فعالیت‌های بندری و دریایی غرب استان و ایجاد اشتغال مولد همچنین فعال‌سازی بنادر کوچک که از پتانسیل‌های بلقوه‌ای برخوردار هستند نقش  بسزایی ایفا خواهد کرد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار