کد خبر: ۸۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
گروه استان‌ها- دبیر کانون خدمت‌های رضوی استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۱۳۰ برنامه در دهه کرامت در استان مرکزی پیش‌بینی شده و تعداد این برنامه‌ها تا پایان دهه افزایش می‌یابد.
بیش از ۱۳۰ برنامه برای دهه کرامت در استان مرکزی پیش‌بینی شده است-

به‌گزارش آرانيوز از اراک، محمد بخشی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به زمان شروع برنامه‌های دهه کرامت اظهار داشت: ورود کاروان زیر سایه خورشید "خادمان حرم حضرت رضا (ع) و پرچم متبرک گنبد حرم مطهر" به استان از یازدهم خردادماه به مدت 11 روز در شهرها و روستاهای بیش از 180 استان آغاز می‌شود.

وی افزود: خدمتگزاری‌ها تنها معطوف به حرم مطهر رضوی نیست بلکه هر شخص به عنوان خادمیار می‌تواند در هر نقطه از ایران اسلامی به نام مبارک امام رضا(ع) به مردم خدمت کند و در تشکیلات دفتر خادمیاری آستان قدس رضوی در استان مرکزی، طبق سیاست و شیوه‌نامه‌های تبیین شده مقام معظم رهبری و آستان قدس رضوی خدمتگزاری با نام مبارک امام رضا(ع) دنبال می‎‌شود. 

دبیر کانون خدمت‌های رضوی استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون بیش از 130 برنامه در دهه کرامت در استان مرکزی پیش‌بینی شده و تعداد این برنامه‌ها تا پایان دهه افزایش می‌یابد.

بخشی بیان کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای جلوه‌بخشی ارادت بی‌نظیر مردم به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) است که در این راستا برنامه‌های متنوع فرهنگی، دیدار، جشن، سرکشی و غیره اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری مراسمات چهارشنبه‌های امام رضایی در سطح کانون‌های خادمیاری، جلسه با حضور نمایندگان اصناف مختلف در سالن اجتماعات اتاق اصناف به منظور نهادینه کردن خدمت کریمانه همه صنوف در این دهه همچنین برنامه جشن تولد آرزوها برای 40 نفر از دختران سرطانی 4 تا 8 ساله برای محقق کردن آرزوهای آنها در ساختمان پلاک هشتم از جمله برنامه‌های روز چهارشنبه نخستین روز دهه کرامت است.

دبیر کانون خدمت‌های رضوی استان مرکزی تصریح کرد: اهدای خون توسط خادمیاران رضوی با حضور در سازمان انتقال خون روز پنجشنبه، شرکت خادمیاران رضوی در دعای ندبه صبح جمعه و پیاده‌روی خانوادگی خادمیاران در صبح جمعه 20 خرداد در کنار مردم عزیز در منطقه گردشگری گردو، اعزام کاروان خادمیاران رضوی به مرقد امام(ره) به منظور شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام(ره)، دیدار و سرکشی خادمیاران رضوی از ایثارگران، بیماران، کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز نگهداری کودکان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه کرامت است.

بخشی ادامه داد: اکران فیلم "موقعیت مهدی" با حضور خادمیاران و یاوران رضوی از سطح کانون‌های خدمت رضوی شهر، برگزاری جشن بانوان با مشارکت کانون‌های عمومی و کانون تخصصی بانوان، انجام خدمات اجتماعی، توزیع بسته‌های معیشتی و اطعام به مناسبت میلاد امام رضا(ع) توسط کانون‌های خدمت رضوی همچنین، برگزاری جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) در شهرستان اراک با استقبال مردمی از کاروان خادمان حرم مطهر در روز میلاد حضرت رضا(ع) از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام دهه کرامت پویش خدمت کریمانه و جهاد عالمانه برای مشارکت عموم مردم در جهت انجام خدمت به نام مبارک حضرت رضا(ع) در سطح استان و با رویکرد خدمت‌رسانی به مردم و ولی‌نعمتان انجام می‌شود.

دبیر کانون خدمت‌های رضوی استان مرکزی بیان کرد: اعزام 132 زائر اولی به صورت متمرکز از مرکز استان در دهه کرامت، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و جشن‌های محلی همراه با آذین‌بندی محلی و اجرای سرود توسط کانون‌های خدمت رضوی در سطح محله‌ها و پارک‌ها، برپایی چایخانه امام رضا(ع) در پیاده راه امیرکبیر به مدت 8 شب و تجلیل از زحمت‌کشان کارگاه‌های قالی‌بافی و خیاطی توسط کانون اشتغال خدمت رضوی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

بخشی با تاکید بر پخش نوای صلوات خاصه حضرت رضا(ع) گفت: پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ساعت 8 صبح و 8 شب از بلندگوهای کانون‌های خادمیاری را داریم و مکاتبه می‌شود تا همه ادارات، نهادها و کارخانجات نیز در ساعت 8 صبح هر روز به صورت متحد این اقدام را انجام دهند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولان در شهر و استان که تلاش کرده و می‌کنند تا برنامه‌ها به نحو مطلوب اجرا شود گفت: امیدواریم با پشتیبانی خوب شهرداری و شورای شهر همه مردم و شهروندان عزیز در برنامه‌ها مشارکت کرده و با تاسی به ساحت مقدس حضرت رضا(ع)، با حضور خود ضمن احترام به جامعه هنرمند متعهد و قابل احترام  به یاوه ‌گویان به ظاهر اهل هنر که همه هنر خود را در توهین و اهانت به مردم شریف و اهل بیت(ع) به‌کار می‌گیرند تا از دستان پلید دشمنان اسلام تندیس و لوح دریافت کنند پاسخ قاطع دهند.

 

حضور کاروان زیر سایه خورشید در مراکز صنعتی و تولیدی دانش‌بنیان 

"سعید پیرایش" دبیر جشنواره زیر سایه خورشید استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به اینکه یکی از مردمی‌ترین اقدامات فرهنگی کاروان زیر سایه خورشید است گفت: بیش از یک دهه این برنامه در استان مرکزی به منظور حضور خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در تمام شهرستان‌ها، شهرهای کوچک، روستاها و مناطق محروم با رویکرد اینکه حضور خادمان و تبرکات حالت معنوی مناطق را تغییر می‌دهد برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با شروع دهه کرامت در روز چهارشنبه 11 خرداد و روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) کاروان زیر سایه خورشید فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند و هر روز به یک شهر مشرف می‌شوند که 11 خرداد ساوه، 12 خرداد فراهان، 13 خرداد خنداب، 14 خرداد کمیجان، 15 خرداد  شازند، 16 خرداد دلیجان، 17 خرداد محلات، 18 خرداد خمین، 19 خرداد آشتیان، 20 خرداد تفرش و در نهایت 21 خرداد در اراک حضور پیدا می‌کنند.

پیرایش خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان‌ها استقبال مردمی در میادین اصلی شهرها، حضور در بیمارستان‌ها، زندان‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز بهزیستی جهت عیادت، حضور در بیت ائمه جمعه و تجلیل از خانواده معظم شهدا، حضور در مراکز صنعتی و تولیدی دانش‌بنیان جهت تجلیل از فعالان تولیدی و کارگران، حضور در مناطق محروم و روستاها و برگزاری جشن‌های مردمی است.

وی تصریح کرد: رویکرد همه برنامه‌ها در ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد آیین گرامیداشت، یادواره‌های شهدا و برنامه‌های جهاد تبیین است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار