کد خبر: ۸۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
گروه استان‌ها- رئیس پارک علم و فناوری لرستان بر ضرورت افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این استان تأکید کرد و گفت: مشارکت و همراهی بانک‌ها در راستای تسهیل پروژه‌های عمرانی شرکت‌های فناور مؤثر است.
ارائه تسهیلات به پروژه‌های عمرانی شرکت‌های فناور لرستان تسهیل شود

به گزارش آرانيوز از خرم‌آباد، فرهاد نامداری ظهر امروز در نشست مشترک پارک علم و فناوری لرستان و مدیریت امور شعب بانک ملی این استان برای حمایت حداکثری از فناوران اظهار داشت: بانک‌ها وثایق سنگینی برای اعطای تسهیلات به فناوران وثایق مطالبه می‌کنند که تأمین آن از عهده عمده فناوران کشور خارج است.

وی افزود: فناوران مجموعه‌های کوچکی هستند که برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود، نیازمند دریافت حمایت‌های ویژه و تسهیل‌گر هستند و در راستای تحقق شعار سال لازم است نسبت به حمایت از صنایع کوچک و متوسط توجه بیشتری انجام شود.

 

رئیس پارک علم و فناوری لرستان عنوان کرد: این نهاد قسمتی از تسهیلات خطرپذیر مورد نیاز فناوران را از محل منابع خود و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری این استان فراهم می‌کند، اما برای ارائه خدمات بیشتر و کاربردی‌تر نیازمند همراهی دیگر منابع تأمین‌کننده است.

وی با بیان اینکه از مجموع 27 شرکت دانش‌بنیان در لرستان تعداد 19 شرکت در پارک و مراکز رشد این استان مستقر است، بیان کرد: هدف پارک این است که با بهره‌گیری از شعار سال و حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی توان مضاعفی را به‌کار برد تا سطح فناوری و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان افزایش یابد.

نامداری با تأکید به اینکه طرح جامع واگذاری اراضی پارک در هیئت امنای پارک مصوب شده‌است و پس از ابلاغ آن از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظرف چند ماه آینده واگذاری زمین به واحدهای فناور آغاز می‌شود، بیان کرد: مشارکت و همراهی بانک‌ها در راستای تسهیل پروژه‌های عمرانی شرکت‌های فناور مؤثر است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار