کد خبر: ۸۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
گروه استان‌ها- معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: یکی از مجمتع‌های مسکونی چند طبقه در شهر محمدیه قزوین امنیت لازم را ندارد و به همین خاطر مسئولان هر چه زودتر برای ساماندهی آن اقدام کنند تا واقعه ناگواری مثل متروپل رخ ندهد.
هشدار معاون سازمان پدافند غیرعامل / یکی از ساختمان‌های چندطبقه قزوین امنیت لازم را ندارد

به گزارش  آرانیوز از قزوین، سردار مهدی رحیمی بعدازظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که در سالن جلسات شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌ها‌ی رسیده به دست ما نشان می‌دهد که یکی از مجمتع‌های مسکونی چند طبقه در شهر محمدیه قزوین امنیت لازم را ندارد و به همین خاطر مسئولان هر چه زودتر برای ساماندهی آن اقدام کنند تا واقعه ناگواری مثل متروپل رخ ندهد.

وی با اشاره به تدوین کامل و ابلاغ سند جامع پدافند غیرعامل استان قزوین اضافه کرد: سازمان برای تدوین این سند 250 میلیون تومان هزینه کرد و امروز انتظار داریم که اجرای آن در صدر برنامه‌های استان قرار گیرد. در این سند نقش شهرداری قزوین بسیار برجسته است که باید نسبت به رفع تهدیدات پدافندی از نقاط مختلف شهر قزوین اقدام کند.

سردار رحیمی ادامه داد: برنامه ما این است که شهرهای بزرگ ما در مراکز استان‌ها طرح‌های جامع پدافند غیرعامل داشته باشند و ما هم در مرکز این مطالعات را پایش و وارد فاز اجرایی می‌کنیم. همچنین بنا داریم که با شناسایی تهدیدهای بالقوه و بالفعل دارایی‌های مهم استان‌ها را از خطرات پدافندی مصون نگه داریم.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور بیوتروریسم را یکی از تهدیدهای بزرگ پیش روی جوامع به ویژه جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: بحران اپیدمی کرونا یکی از این تهدیدات بود و در سایر موارد باید به بالاترین سطح آمادگی در برابر تهدیدات مشابه برسیم. چون همه تهدیدها موشک نیستند و باید خطر بیوتروریسم را جدی بگیریم.

وی بر لزوم مردمی‌محور کردن اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل در استان‌ها تأکید کرد و افزود: اگر نقش مردم در اجرای این طرح‌ها برجسته نباشد، بهترین طرح‌ها هم با شکست مواجه می‌شود.

اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها به پدافند غیرعامل

معاون استان‌های سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: مطابق قانون بودجه سال دستگاه‌ها موظف شدند که یک درصد بودجه عمرانی خود را به این بخش اختصاص دهند و تخطی از این مهم تخلف محسوب می‌شود.

 

رحیمی با اشاره به برگزاری ماهانه جلسات کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: مصوبات این کمیته با حضور رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون امنیت ملی مجلس و وزاری دفاع و کشور تصویب می‌شود و اگر این مصوبات در استان‌ها اجرا شوند، جلوی بسیاری از تهدیدات گرفته می‌شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار