کد خبر: ۸۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
گره استان‌ها - مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان‌ دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل در هشت مرکز درمانی استان صادر شده است.
۸ مرکز درمانی استان کرمانشاه در زمینه توریسم سلامت فعال است

به گزارش  آرانیوز از کرمانشاه، نشست هم اندیشی کارگروه توسعه توریسم سلامت با حضور سرپرست دانشگاه و معاونان توسعه مدیریت و منابع، درمان و دیگر مسئولان دانشگاه صبح امروز در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد.

رشیدی مسئول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی ظرفیت های ارائه خدمات تشخیصی_ درمانی، انجام اقدامات زیرساختی در راستای توسعه بازار اقلام سلامت محور و حمایت از تولید کنندگان ، ایجاد زیرساخت‌های بهره مندی از خدمات نمایندگی (Agent) از مهمترین اقداماتی است که در راستای توریسم سلامت در دانشگاه انجام شده است.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه جامع (پلتفرم) گردشگری سلامت در آینده نزدیک که متشکل از سامانه اطلاعات برخی بیمارستان ها و بخش IPD،سامانه تریاژ برخط،ساماندهی نوبت دهی برخط،سامانه اطلاعات نظارت و ارزیابی های کیفی و کمی، سامانه رصد خدمات پشتیبان گردشگری سلامت (حمل و نقل ،اقامت، گردشگری و غیره) و سامانه اطلاعات شرکت‌های تخصصی فعال در حوزه گردشگری سلامت است به عنوان یک سامانه جامع در پیشبرد اهداف دانشگاه درحوزه توریسم سلامت و ارتقا آن به شمار می‌رود.   

کبودی مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان‌ دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: هم‌اکنون مجوز پذیرش بیماران بین الملل در هشت مرکز درمانی استان از جمله مراکز آموزشی درمانی امام رضا(ع)، امام علی (ع)، دکتر محمد کرمانشاهی، معتضدی، امام خمینی(ره ) و بیمارستان‌های بیستون، امام حسین(ع) و شهدا صادر شده است و صدور این مجوز برای بیمارستان سجاد و مرکز جراحی نور  نیز در دست اقدام است.

 

وی عنوان کرد: نقاط قوت توریسم سلامت در استان کرمانشاه حضور نیروهای متخصص، متعهد و ماهر، پذیرش بیماران بین الملل برای هشت مرکز درمانی استان، پایین بودن هزینه‌های درمانی، زیرساخت‌های پزشکی قابل قبول و اخذ گواهینامه، تجهیزات پزشکی پیشرفته و وجود سایت IPD استاندارد و تایید شده برای مراکز دارای گواهینامه است.

کبودی گفت: در سال گذشته در مجموع تعداد 171 بیمار در این بیمارستان‌ها پذیرش شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

 

 
برچسب ها: بهداشت و درمان
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار