کد خبر: ۸۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
گروه استان‌ها- رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کشور می‌سازد که از دو ماه آینده افتتاح می‌شوند.
بنیاد مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کشور می‌سازد

به گزارش  آرانيوز از کرمانشاه، اکبر نیکزاد امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه اظهار داشت: بنیاد مسکن در 21 فروردین 1358 با فرمان تاریخی امام شروع به‌کار کرد و این نهاد انقلابی تاکنون منشأ خدمات ارزشمندی برای کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در زمینه مسکن روستایی دارای ساز و کار علمی و فنی مدون هستیم عنوان کرد: حدود 180 هزار مهندس جوان در نظام فنی روستایی عضو هستند و دفاتر فنی در نقاط مختلف کشور ایجاد شده به طوری که قابل الگوبرداری برای سایر کشورها است.

نیکزاد با بیان اینکه امروز یک واحد روستایی بدون ناظر فنی نیست گفت: حدود 20 سال قبل مسئولان به این نتیجه رسیدند که وضعیت سنددار کردن واحد‌های روستایی چندان مطلوب نیست و ساماندهی آن به بنیاد مسکن واگذار شد که مزایای بسیاری به دنبال دارد.

رئیس بنیاد مسکن کشور افزود: امروز سه میلیون و 700 هزار سند در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر صادر و تحویل مالکان شده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه حساب سد حضرت امام(ره) در بازسازی‌ها بعد از حوادث غیرمترقبه بسیار چشمگیر است عنوان کرد: بنیاد مسکن هر جا که نیاز بوده و مسئولان صلاح دیدند وارد میدان شده است.

نیکزاد گفت: بیشترین وظیفه ما در زمینه تأمین مسکن محرومان است اما براساس طرح جهش ملی و نهضت ملی مسکن به ما دستور داده شد در مسکن شهری بیشتر فعالیت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز 100 هزار واحد مسکونی در شهرها توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است افزود: از دو ماه آینده نخستین افتتاح‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه مهرماه خط چهار متروی تهران با همت بنیاد مسکن در ازای صدور پروانه برای ساخت مسکن توسط شهرداری راه‌اندازی می‌شود گفت: تاکنون شهرداری برای 3000 واحد پروانه صادر کرده و برای حدود 7000 واحد دیگر نیز پروانه دریافت می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه فرصت برای کارهای حاشیه‌ای نداریم و تمام تمرکز برای فعالیت‌ها و وظایف است عنوان کرد: امروز امن‌ترین کشور را داریم و برای آن بسیار بها دادیم.

 

برچسب ها: نهضت ملی مسکن
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار