کد خبر: ۸۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
گروه استان‌ها- رئیس عقیدتی ستادکل نیرو‌های مسلح بابیان اینکه مردم در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی یاریگر جمهوری اسلامی بوده‌اند گفت: دشمن به دنبال القای روحیه یاس و ناامیدی در جامعه هستند.
رئیس عقیدتی ستاد کل نیرو‌های مسلح: مردم در بزنگاه‌ها یاریگر انقلاب اسلامی بوده‌اند

به گزارش آرانیوز از محلات، به نقل از روابط عمومی سپاه شهرستان محلات، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در جمع مردم ولایی شهرستان محلات در جوار شهدای گمنام این شهرستان با اشاره به اهمیت جایگاه شهدا به‌ویژه شهید شیخ فضل‌الله محلاتی از شهدای نامور در شهرستان محلات اظهار داشت: این شهید گران‌قدر به‌عنوان امین امام خمینی(ره) و صدای انقلاب بود که آغاز نهضت اسلامی با او شکل گرفت.

وی افزود: بیش‌از 4 هزار شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده‌ایم که همگی شاگردان مکتب امام صادق (ع) هستند که در راه انقلاب فدا شدند که در عملیات کربلای4 بیش‌از 140 شهید روحانی در یک روز به شهادت رسیدند که همگی به پیروی از مکتب جعفری وارد میدان شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: بیش‌از 17 هزار روحانی رزمنده و 7 هزار روحانی جانباز داریم که همگی در دوران دفاع مقدس خالصانه وارد میدان رزم شدند و این‌که امروز تبلیغات گسترده‌ای علیه این عزیزان می‌شود محلی از اعراب ندارد.

گواهی خاطرنشان کرد: ما مدیون امام صادق (ع) هستیم، امام بی‌بدیلی که منشاء برکات فراوان برای جامعه شیعی است و اگر امروز افتخار می‌کنیم به کربلا، به شیعه بودن، علوی بودن، مهدوی و فاطمی بودن، همه آن‌ها را مدیون حضرت صادق (ع) هستیم.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: فقه شیعه و اعمال و برکات شیعه بودن را ایشان به ما یاد داد و امروز افتخار مراکز علمی و حوزه‌های علمیه ما این است که مکتب شیعه را ترویج می‌دهد و حضرت امام جعفر صادق (ع) در شرایط و فضای سخت و در مخفیگاه‌ها مروج مکتب شیعه بود و حوزه علمیه غنی با 4 هزار شاگرد تشکیل داد که هر یک از آن‌ها هم مراحل دینی و اعتقادی و علمی مهمی را طی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کمالات امام صادق (ع) بسیار بالاست و سخنانش عالمی را به تحیر وامی‌دارد. شاگردان مکتب او مثل جابربن‌حیان در دانش پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند. امروز علم شیمی مورد نیاز جامعه است و این علم را مدیون امام صادق (ع) هستیم و برای هر یک از علوم؛ شاگردانی را به‌صورت تخصصی تربیت کرده. توحید را مدیون امام صادق (ع) هستیم که به مفضل ارائه داد و اکنون مرجع بسیار مهمی برای خداشناسی است که تمام برکات جامعه امروز را می‌توان مدیون مؤسس مکتب جعفری حضرت امام صادق (ع) بود.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به مقام شامخ شهدا گفت: امنیت امروز جامعه، انسانیت و عزت خود را مدیون شهدا هستیم زیرا کاری که شهدا کردند در امتداد مسیر و هدف امام حسین (ع) بود و حتی می‌توان گفت عزت و جایگاه شهدای امروز والاتر از شهدای آن زمان است.

گواهی ادامه داد: شهیدی که در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسید، امام زمان خود را دیده و شناخته بود اما شهدای ما دعوت نایب امام زمان خود را لبیک گفتند و بدون این‌که امام زمان خود را ببینند جان خود را در راه آرمان‌های او فدا کردند.

وی اضافه کرد: شهدای کربلا صدای استغاثه امام حسین (ع) را شنیدند و برای او شهید شدند اما شهدای ما بدون هیچ سوالی در راه امام زمان خود به شهادت رسیدند. ما باید قدردان شهدا باشیم و احترام بسیاری برای آن‌ها قائل بوده و تا سال‌های سال یاد آن‌ها را فراموش نکنیم، شهیدی که امروز ترور می‌شود با شهیدی که در راه امام حسین(ع) شهید شده هیچ تفاوتی ندارد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: شهید بزرگوار سلیمانی هم چنین است و از یاران امام زمان خواهد بود بنابراین تردید نکنید، وقتی نایب امام‌زمان(عج) می‌گوید من تا دیروز به سردار سلیمانی احترام می‌گذاشتم، ولی امروز به او تعظیم می‌کنم، این جمله جایگاه ویژه این شهید والامقام را می‌رساند که این شکوه را در تشییع جنازه‌ وی هم شاهد بودیم. این محبت را ائمه در دل مردم انداخته‌اند که به شهدا احترام بگذارند.

گواهی بیان کرد: مردم در حال حاضر فشار اقتصادی بسیاری را تحمل می‌کنند، دولت‌مردان همگی به‌دنبال حداقل کردن این فشار هستند تا قشر آسیب‌پذیر جامعه کمترین آسیب ببینند اما دشمن خیال نکند که این آسیب‌ها مردم را از صحنه خارج می‌کند چراکه این مردم اگر زمانش فرا برسد پای کار هستند و به میدان می‌آیند و از دین و کشور خود دفاع خواهند کرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار