کد خبر: ۸۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان هرمزگان گفت: با انجام تعمیرات اساسی، کلیه واحدهای نیروگاهی استان جهت گذر موفق از پیک تابستان سال ۱۴۰۱ در مدار می‌باشند.
واحدهای نیروگاهی هرمزگان برای گذار از پیک تابستان در مدار هستند

به گزارش آرانیوز از بندرعباس، رضا مهرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اتمام فصل تعمیرات، کلیه نیروگاه‌های سراسر استان با تمام توان آماده تولید برق پایدار در تابستان هستند.

وی با اشاره به کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی از سوی این نیروگاه ها پس از پایان فعالیت های تعمیراتی، افزود: برنامه‌های پیش بینی شده تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و برنامه های بازدید دوره ای واحدهای نیروگاهی سراسر استان که از نیمه دوم شهریور سال گذشته با هدف کسب آمادگی تولید برق برای تابستان 1401 آغاز شده بود، در موعد مقرر به اتمام رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان در ادامه با اشاره به نوع فعالیت‌های انجام شده در طول این فصل از تعمیرات بیان داشت: تعویض کورتیس ثابت و پره های متحرک کورتیس واحد 2 نیروگاه بندرعباس، تعویض پره‌های توربین واحد 3 نیروگاه خلیج فارس، اتمام نصب سیستم مدیا ایسین و انجام بازدیدهای دوره ای از نیروگاه‌ها از جمله برنامه‌های تعمیراتی بوده است.

ایشان با بیان افزایش 19 درصدی ظرفیت نصب شده و قابل بهره برداری نیروگاه های استان در مقایسه با سال گذشته، افزود: این افزایش ظرفیت به میزان 320 مگاوات برای نیروگاه پاسارگاد قشم، 307 مگاوات برای نیروگاه کلاس اف هنگام بندرعباس، 100 مگاوات برای نیروگاه بندرعباس و 60 مگاوات برای نیروگاه ایسین بندرعباس شامل میشود.

مهرانی توجه به ظرفیت های داخلی برای تامین نیازمندی های نیروگاه را جزو سیاست های اصلی این شرکت برشمرد و گفت: قیمت قطعات و تجهیزات نیروگاهی با افزایش زیادی همراه بوده، بنابراین تکیه بر توانمندی های داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل، ابزاری برای گذر از شرایط تحریم ها به ویژه در سال های اخیر بوده است. از این روی سیاست افزایش بهره وری با استفاده از ظرفیت های داخلی، مورد نظر قرار گرفت که خوشبختانه با حضور نیروهای جوان و مستعد به همراه متخصصان با تجربه در نیروگاه ها توانستیم بخش اعظم نیازهای خود را در داخل تامین کنیم.

وی ضمن اعلام اینکه با انجام تعمیرات اساسی، کلیه واحدهای نیروگاهی استان جهت گذر موفق از پیک تابستان سال 1401 در مدار می‌باشند، از مردم هرمزگان درخواست کرد با مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات پیک پرسنل صنعت برق را در به حداقل رساندن خاموشی ها یاری کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار