کد خبر: ۸۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
گروه استان‌ها - فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز گفت: تحقق بازار اسلامی از مهمترین اهداف بسیج اصناف است و نقش بازاریان در مقاطع حساس به ویژه در ۲ سال اخیر روشن است.
تحقق بازار اسلامی از مهمترین اهداف بسیج اصناف استان فارس است

محمد احمدی در گفت‌وگو با آرانیوز در شیراز، اظهار داشت: امروز حمایت از تولید ملی، خرید کالای تولید داخل  و ترغیب به آن یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین است و نباید اجازه داد دشمنان با تزریق یاس و ناامیدی در بین اقشار جامعه به خصوص جوانان، پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه موجود را پنهان کند. 

وی ادامه داد: نقش و وظیفه اصناف در این عرصه دو برابر است و بازاریان می‌توانند با تحریم کالای خارجی و ترغیب مردم به خرید کالای مشابه داخلی به سهم خود در بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد داخلی نقش ایفا کنند که موجب تقویت تولید ملی و ایجاد آگاهی عمومی می‌شود.

احمدی افزود: البته حمایت از تولید ملی به این معنی نیست که تولید کننده به واسطه حمایت‌های دولت برای خود شیوه انحصارگرایی  پیش گیرد و به واسطه نبود رقابت داخلی و خارجی از وظایف خویش در قبال کیفیت کالا و حقوق مصرف کننده به مثابه صنعت خودروسازی سرباز زند.

فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز  تاکید کرد: این فرایند به مرور موجب رکود تولید ملی و بی‌رغبتی به تولید اشتغال‌آفرین و دانش بنیان می‌شود که مسئولین مربوطه باید به این امر اهتمام بیشتری بورزند.

 

به گفته این مسئول، تحقق بازار اسلامی از مهمترین اهداف بسیج اصناف است و نقش بازاریان در مقاطع حساس و تاریخی مانند پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مساعدت به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و کمک به ایجاد فرهنگ کمک‌های مومنانه در دو سال اخیر روشن و مبین است.

وی گفت: بسیج اصناف و بازاریان با همکاری بسیجیان در صنوف مختلف، از کاسبین امین و منصف تقدیر و باهمکاری نهادهای نظارتی با احتکار، گران فروشی و مواردی که موجب تضییع حق مردم می‌شود مطابق قانون برخورد صورت می‌گیرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار