کد خبر: ۸۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ذخیره سد اکباتان به ۱۱ میلیون متر مکعب آب رسید که بر این اساس صرفه‌جویی آب ضروری است.

محمد ضروری امروز در گفت‌وگو با آرانیوز در همدان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۳۰ میلیمتر بارش گزارش شده است اظهار کرد: این در حالی است که بارش در مدت مشابه سال قبل ۲۸۳ میلیمتر و در بلندمدت ۳۶۷ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی امسال بسیار محسوس بود افزود: بارندگی امسال ۱۹ درصد نسبت به سال قبل و ۳۷ درصد نسبت به بلند مدت کاهش داشت.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر سد اکباتان ۱۱ میلیون مترمکعب آب دارد که ۳۳ درصد آن پر است بیان کرد: اکنون ورودی سد اکباتان ۴۶۰ لیتر در ثانیه و خروجی آن برای استفاده در شرب ۹۰۰ لیتر در ثانیه است که تقریبا دو برابر ورودی آب از سد خارج می‌شود.

وی عنوان کرد: سد آبشینه ۲۷۰ هزار مترمکعب آب دارد که پنج درصد آن پر است و سد شیرین‌سو ۸۹۰ هزار متر مکعب آب دارد که ۲۰ درصد آن پر است.

ضروری با بیان اینکه سد سرابی ۴ میلیون مترمکعب آب دارد و ۴۳ درصد ظرفیت آن پر است افزود: سد کلان نیز که ذخیره آبی آن از سال قبل مانده، ۴۳ میلیون متر مکعب اب دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار