کد خبر: ۸۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
استاندار کردستان از آغاز عملیات اکتشافی زمین‌شناسی در پهنه دیواندره طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش آرانیوز از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای اداری شهرستان دیواندره اظهار داشت: سازمان زمین‌شناسی کشور ۸۰ میلیارد تومان برای شناسایی ذخایر معدنی و مطالعه پهنه دیواندره تا عمق ۴۵۰ متری زمین اختصاص داده و مطالعه این پهنه از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان دیواندره ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی  برای پیشرفت استان و منطقه دارد، افزود: این ظرفیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و با یک تمرکز ویژه به دنبال شکوفاکردن این توانمندی‌ها باشیم.

وی کشاورزی، دامپروری، گردشگری و ذخایر معدنی را از توانمندی‌های دیواندره دانست و گفت: با در نظر گرفتن این‌ پتانسیل‌ها انتظار مردم برای ریشه‌کنی بیکاری انتظار کاملا درست و به جایی است.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: مردم شهرستان دیواندره به انقلاب و نظام وفادار بوده و فداکاری‌های بزرگی در طول تاریخ انقلاب انجام داده‌اند و با مشارکت ۶۲ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری برای کردستان افتخار آفریدند واین وظیفه ما را  نسبت به‌ مردم سنگین‌تر می‌کند.

استاندار کردستان وجود ۲۶۸ شهید در شهرستان دیواندره را افتخاری برای همه کردستان عنوان کرد که با شهدای شاخصی که فدای اسلام و انقلاب کرده‌اند سند رسوایی داعیه‌داران مردم کُرد شده‌اند.

وی با بیان اینکه افتخار رئیس جمهور سربازی رهبری است و امروز کسی در کشور احساس حاکمیت دوگانه ندارد، افزود: جلب رضایت رهبر معظم انقلاب در جلب رضایت و نظر مردم است و ما همه همت خود به کار خواهیم گرفت تا به مردم خدمت کنیم.

زارعی‌‌کوشا گفت: امیدآفرینی و جلب رضایت عمومی مهم‌ترین وظیفه ما است و در کردستان تنها  راهبرد موفق خدمتگذاری است که این فضا با خدمت ایجاد می‌شود، چرا که مردم کردستان فرقی بین دولت و حاکمیت قائل نیستند و هر کسی در استان و در هر جایگاهی خدمت کند بر ایشان عزیز و گرامی است.

استاندار کردستان اضافه کرد: از فرصتی که به عنوان مسئول و خادم در اختیار داریم باید در حد توان و مقدورات استفاده و به مردم خدمت کنیم.

زارعی‌کوشا گفت: ۴۰ مصوبه به ارزش ۷۱۰ میلیارد تومان برای دیواندره مصوب شده است که در مدت زمان دو سال در پروژه‌های خرد و کلان شهرستان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۱۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۱۱۴ میلیارد تومان در حوزه آب، ۹۰ میلیارد تومان در بخش راه و ۶۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف ورزشی، فرهنگی ومخابراتی هزینه می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار