کد خبر: ۸۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
استاندار قزوین گفت: اطلاع‌رسانی صحیح و اقناع‌سازی مردم در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ضرورت دارد.

به گزارش آرانیوز از قزوین، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای تأمین مسکن استان که ظهر امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید هرچه سریع تر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان صورت گیرد از این رو باید تمامی متقاضیان و واجدان شرایط ظرف مدت یک هفته، پایش و تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: با توجه به واریزی کم متقاضیان، روند اجرای طرح ملی مسکن در استان ناامیدکننده ارزیابی می‌شود.

اعلایی خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی صحیح و اقناع‌سازی مردم در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ضرورت دارد.

استاندار قزوین یاد آور شد: در حال حاضر ۶۰ هزار واحد مسکن ملی در استان پیش‌بینی شده که تنها ۲ هزار متقاضی ثبت نام شده و واریزی داشته اند که این رقم قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان باید با ارسال پیامک به همه افراد واجد شرایط آن ها را نسبت به مزایای طرح آگاه کند و در این راستا اگر اشخاص نتوانستند در زمان مقتضی آورده خود را واریز کنند برای جایگزینی آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اختصاص تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به ساخت هر واحد مسکونی در این طرح، متقاضیان دریافت مسکن ملی باید بتوانند ۴۰۰ میلیون تومان را به صورت ۱۰ قسط ۴۰ میلیون تومانی طی مدت ۲ سال واریز کنند. 

اعلایی بیان کرد: متولی اصلی مسکن در شهرستان‌های استان، فرمانداران هستند که باید با هماهنگی اداره راه و شهرسازی مشکلات پیش روی طرح ملی مسکن را حل و فصل کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن  نه تنها موجب رونق مشاغل مرتبط با ساخت و ساز مسکن می شود بلکه سبب کاهش نرخ بیکاری و رفع مشکل مسکن جوانان نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: به منظور اجرای بهتر امور، به صورت هفتگی شورای تأمین مسکن برگزار خواهد شد. 

استاندار در پایان گفت: تمام متقاضیان مسکن ملی در شهرک مهرگان زمین دریافت خواهند کرد و فرمانداران نیز در شهرستان ها پیگیر اراضی شناسایی شده باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار