کد خبر: ۸۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
گروه استان‌ها-نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: درمانگران ایرانی در ایام بحران کرونا جانفشانی کردند و با وجود تمامی سختی‌های موجود کاری کارستان کردند.
نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی: درمانگران ایرانی در ایام بحران کرونا جانفشانی کردند

به گزارش آرانيوز از مشهدمقدس، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سیّدجعفر حسین اظهار داشت: ایران از اولین کشورهایی بود که درگیر ویروس کرونا شد و با وجود آنکه در این کشور تعداد مبتلاها، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی بالا بود، اما در زمره کشورهای مؤفق دنیا در زمینه مدیریت، بیشگیری و درمان کووید 19 بود.

وی تصریح کرد: درمانگران ایرانی در ایام بحران کرونا جانفشانی کردند و با وجود تمامی سختی‌های موجود کاری کارستان نمودند، در سال گذشته که به چند نقطه ایران از جمله مشهد سفر کردم شاهد رقم خوردن چند اتفاق خوب از جمله افزایش میزان توریست‌‎های مذهبی از سراسر جهان به واسطه اقدام قابل توجه صورت گرفته در امر واکسیناسیون کرونا بودم.

نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط دولت ایران در جهت پیشگیری، مدیریت و درمان کرونا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر سیستم بهداشتی ایران قوی نبود، این کشور همچون دیگر کشورهای جهان با مشکلات زیادی در ایام بحران کرونا مواجه می‌شد، ما در این ایام داشتیم کشورهای پیشرفته‌ای را که در برابر ویروس کووید_19 عاجز و ناکام ماندند، اما وضعیت بحرانی کرونایی در ایران با اقدامات مؤثر صورت گرفته در این کشور به‌خصوص واکسیناسیون گسترده به‌خوبی مدیریت شد.

وی با اشاره به اینکه ما بهترین امکانات را در حوزه سلامت داریم، اما تحریم‌ها نمی‌گذاشت که تکنولوژی و انتقال دانش به راحتی در اختیار فعالان این حوزه در چند کشور جهان از جمله ایران قرار بگیرد، بیان کرد: به طور مثال دستگاه NGS آزمایش تست سلامت ژنتیک در همه جا موردنیاز بوده که تأمین آن هزینه زیادی لازم دارد، من در بسیاری از بازدیدهایی که داشتم جای خالی NGS را مشاهده کردم و در همین خصوص با شرکت معتبر هم صحبت کردم که توافق نهایی هم حاصل شد، اما در روز آخر و زمان امضای قرارداد به دلیل تحریم‌ها درخواست ما را قبول نکرد و حاضر به همکاری نشد.

 

نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران تأکید کرد: معتقدیم که ویروس همیشه هست، اما باید با کمک هم بر آن غلبه کنیم، گرچه بر اساس مطالعات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته پایان پاندمی کرونا نزدیک است، اما این موضوع نباید به عنوان عادی‌انگاری تلقی شود و رعایت نکات بهداشتی به فراموشی سپرده شود.

وی با تأکید بر اینکه رفتار ویروس کرونا نسبت به سایر ویروس‌ها عجیب و متفاوت است، گفت: باید همچنان آمادگی کامل جهت مقابله رفتارهای غیر منتظره ویروس کرونا را داشته باشیم تا مطابق پیش‌بینی‌‎ها و انتظارات پیش برویم تا شرایط بسیار بد گذشته تکرار نشود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار