کد خبر: ۸۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
گروه استان‌ها - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: رسیدن آسفالت جاده‌های روستایی استان به شاخص میانگین کشوری، نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است.
آسفالت جاده‌های روستایی استان کردستان ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش آرانيوز از سنندج ، محمد راشد مدرس‌گرجی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی ساخت و آسفالت راه های روستایی در استان خبر داد و اظهار داشت: مدت زمان این طرح دو ساله بوده و تا سال 1403 بیش‌ از 340 کیلومتر راه روستایی در استان احداث و آسفالت می‌شود.

وی افزود: تامین اعتبارات برای این امر از محل منابع مختلف اعتباری استانی و توسعه مناطق محروم و تأمین قیر از محل منابع ملی این سازمان، طبق برنامه تعریف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه احداث و آسفالت راه‌های روستایی با انجام فرآیند قانونی مناقصات و تعیین پیمانکاران در استان هم اکنون آغاز شده است، خاطرنشان کرد: میانگین شاخص برخورداری از آسفالت راه روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار در کشور 80 درصد بوده که این شاخص در استان حدود 65 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به شاخص کشوری نیاز به احداث و آسفالت 900 کیلومتر از راه‌های روستایی استان است، تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند تأمین و تخصیص حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار است.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: برای رسیدن به شاخص میانگین کشوری، نیاز به اجرای 560 کیلومتر احداث و آسفالت راه‌های روستایی بوده و با توجه به اینکه بخش عمده باقی‌مانده پروژه‌ها در مناطق کوهستانی است به اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی استقبال نکردن پیمانکاران از مناقصات و اجرای طرح‌ها در سال‌جاری را بزرگترین مشکل راهداری استان عنوان کرد و گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی مناقصات چندین باره تکرار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اذعان به اینکه وضعیت کنونی اقتصادی باعث تعلل در اجرای بسیاری از پروژه‌ها شده است، یادآور شد: در حال پیگیری و تعیین تکلیف پروژه‌های باقی مانده هستیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار